خاتمی محبوب ترین سیاستمدار است/ اصولگرایان قصد سوء استفاده از سردار سلیمانی را داشتند/پرونده های فساد فوتبال و دخانیات در جریان است/انگلیس چشمش به جیب اعراب است/ دولتمردان آمریکا قابل اعتماد نیستند/مردم خود بر قیمت ها نظارت کنند/با رانت و باندبازی در مزایده ها برخورد شود
کد خبر: ۳۴۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 14 December 2016
خاتمی محبوب ترین سیاستمدار است
تابناک فارس:رجبی؛نماینده مردم شیراز بارزترین ویژگی‌های جریان اصلاحات را مقبولیت آن در میان اکثریت مردم و دانشجویان، توانایی این جریان در دیپلماسی خارجی و ایجاد تعامل، داشتن برنامه در مسائل کشور و حضور فعالانه در دفاع مقدس و دلسوزی برای کشور دانست.
وی  در بیان مقبولیت اصلاحات در میان عامه مردم گفت: «هر زمانی که فضا برای ابراز نظر باز شده، مردم علاقه خود را به جریان اصلاحات نشان داده‌اند و آخرین مورد هم  انتخابات ۹۴ بود.»
عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه شأن امام و رهبری از همه چهره‌های سیاسی جداست، گفت: سید محمد خاتمی محبوب‌ترین فرد از میان چهره‌های سیاسی است و اگر همین الآن برای انتخابات ریاست جمهوری، حتی ۴۸ ساعت قبل از انتخابات آقای خاتمی را تأیید کنند، ایشان رأی خواهد آورد.
رجبی افزود: هشت سال مملکت در دست یک جریان بود، هیچ کس از خود آن جریان هم نیست که از مجموعه برنامه‌های آن هشت سال دفاع کند. در هشت سالی که همه با هم یکدست بودند، شب می خوابیدند و صبح بیدار می شدند و تصمیم می گیرفتند که مسکن مهر بسازند.»
 
اصولگرایان قصد سوء استفاده از سردار سلیمانی را داشتند
وی افزود: اخیرا جریان اصولگرا  قصد داشتند سردار سلیمانی را به عرصه سیاست بیاورند، که ایشان با درایت آن نامه را نوشتند و قائله را ختم کردند.
 
پرونده های فساد فوتبال و دخانیات در جریان است
پارسایی با تاکید بر اینکه فساد در فوتبال در زمره پرونده های کلان قرار دارد، گفت: قرار است کارشناسانی با اشراف کامل اطلاعاتی به این موضوع ورود کنند تا گزارش کامل ارائه شود.نماینده مردم شیراز در خصوص بحث زمین خواری ها گفت: چند بازدید از سوی اعضای کمیسیون اصل 90 صورت گرفته که هنوز گزارش های نهایی آن به کمیسیون ارائه نشده است.بهرام پارسایی با بیان اینکه به تازگی پرونده ای در مورد دخانیات در کمیسیون اصل 90 مطرح شده است، گفت: طبق قانون، عوارض دخانیات به سه بخش تقسیم شده است. در بخش داخلی عوارض هر نخ 10 تومان است و محصول مشترک ایران و خارج با برند خارجی هر نخ 35 تومان است و واردات هر نخ سیگار خارجی 50 تومان عوارض دارد. یک شرکت انگلیسی- آمریکایی با مشارکت بخش داخلی سرمایه گذاری انجام داده که تولید سیگار با برند خارجی داشته باشند. طبق این قانون، باید برای هر نخ سیگار 35 تومان بپردازند اما این عوارض با تعرفه تولید داخلی یعنی هر نخ 10 تومان پرداخت شده است و از آنجایی که در سال حدود 20 میلیارد تومان تولید سیگار دارند، این مبلغ حدود 500 میلیارد تومان در سال می شود و این پرونده به تازگی به کمیسیون ارجاع شده است.
 
انگلیس چشمش به جیب اعراب است
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: استعمار پیر انگلیس وارد صحنه شده و درصدد است صورتحساب‌های خود را از جیب شیخ‌نشین‌های خلج فارس پرداخت کند به همین دلیل علیه ایران یاوه‌گویی می‌کند.
 
دولتمردان آمریکا قابل اعتماد نیستند
وی با بیان اینکه نمی توان به دولتمردان آمریکا اعتماد داشت، گفت: آمریکایی ها در چند دهه اخیر همواره صورت حساب های خود را از جیب شیخ نشین های خلیج فارس پرداخت کرده و علیه ایران یاوه گویی می کند.
 
مردم خود بر قیمت ها نظارت کنند
عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تشکل ها مردمی و اتحادیه ها بر نرخ کالاهای غذایی و کشاورزی در مناسبت ها نظارت کنند،گفت: سازمان تعزیزات تنها می تواند به طریق نمونه گیری با گرانی کالا مبارزه کند.علی اکبری نماینده مردم شیراز شهروندان به عنوان تشکل های مردمی  با اطلاع رسانی گران  فروشی ها مراجع ذی ربط را در جریان بگذارند تا بتوان وضعیت بازار را در شرایط بهینه اقتصادی  نگه دارند.

با رانت و باندبازی در مزایده ها برخورد شود
محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با ایجاد رانت و باند بازی در مزایده ها افراد و شرکت های غیرتخصصی روی کار خواهند آمد، افزود: نظارت بر روند برگزاری مزایده ها باید با قوت بیشتری جهت مقابله با تخلفات در این رابطه پیگیری شود.
وی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به برگزاری مزایده ای با تعیین شرکت برنده از پیش کرده است، تصریح کرد: در صورتی که این مهم به اثبات برسد به طور حتم مسئولان مورد برخورد واقع خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار