فرماندار ایوان گفت: راه اندازی مراکز بازپروری جهت درمان و بهبود معتادان با توجه به التزام و ضرورت وجود اینگونه مراکز در شهرستان ایوان در دستور کار مسئولان قرار دارد.
کد خبر: ۳۴۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 14 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛معروف بسطامی روزچهارشنبه  اظهار کرد: سال گذشته بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اخذ مجوز برای راه اندازی مرکز بازپروری در این شهرستان اقدام شد اما بدلیل لغو صدور مجوز از سوی سازمان بهزستی کشور این مصوبه محقق نشد.
 
وی افزود: امسال نیز پیگیری این موضوع در دستور کار قراردارد و با پیگیری های لازم و موافقت کمیسیون ماده 26سازمان بهزیستی کشور صدور مجوز راه اندازی کمپ در شهرستان ایوان در حال پیگیری و اقدام است.
 
بسطامی با بیان اینکه وجود کمپ در این شهرستان ضروری است، یادآور شد: هدف مسئولان شهرستان ارائه خدمات مطلوب برای بهبودی افراد معتاد است که با راه اندازی مراکز بازپروری در درمان و بازگشت معتادان به جامعه و ایجاد اشتغال برای آنها آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.
 
فرماندار ایوان با بیان اینکه راه اندازی این مراکز از هزینه مراجعه بیماران مایل به بهبودی و ترک اعتیاد به مراکز خارج شهرستان کاسته می شود، گفت: در حال حاضر این افراد برای درمان و بهبودی به اداره بهزیستی و مراکز بهداشت این شهرستان مراجعه و از خدمات دارو و مشاوره بهره مند می شوند.
 
وی با تاکید به بی توجهی و نادیده نگرفتن نیاز فرد معتاد ‏به حمایت های روانی و پزشکی اظهار کرد: با راه اندازی کمپ های ترک اعتیاد افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی و نیز بهره‌ وری از ظرفیت‌‌های تخصصی و نیمه تخصصی این مراکزافزایش می یابد.
 
وی با بیان اینکه رفع معضل اعتیاد در کشور و رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ‏نیازمند عزم ملی است، گفت: درمان اعتیاد به عنوان یک مشکل و موضوع پیچیده با یک نسخه معمولی حل ‏نمی شود بلکه معتاد از همان ابتدای ابتلا تا زمان بعد از بهبودی نیازمند حمایت‌های روانی اطرافیان، مسئولان و جامعه است.
 
18 فرد بهبود یافته از خدمات مرکز بهزیستی ایوان بهره مند هستند و برای 9 نفر از آنها اشتغال ایجاد شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار