یازدهمین جشنواره «مدهامتان» امشب با حضور آیت‌الله جعفر سبحانی و جمعی از مسؤولان ستاد عالی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۴۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱ 15 December 2016
به گزارش تابناک قم، مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» به همت ستاد عالی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امشب در دفتر آیت‌الله جعفر سبحانی یکی از مراجع تقلید شیعه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور بازگشت به سمت آموزه‌های قرانی را راهکار نجات جامعه بشریت از مشکلات کنونی دانست و تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری اکنون در 21 هزار مسجد در سطح کشور فعالیت دارند و با استفاده از ظرفیت نخبگان فرهنگی تحقق اهداف نظام اسلامی در حوزه فرهنگی را به صورت ویژه دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلمیانی با بیان اینکه عنوان جشنواره مدهامتان از آیه 64 سوره الرحمن انتخاب شده است، عنوان کرد: مدهامتان به دو بهشت سرسبز اهل ایمان اشاره دارد؛ در این جشنواره دو گروه خواهران و برادران جوان به تفکیک در کنار یکدیگر به رقابت پرداخته و برای رسیدن به رتبه‌های برتر تلاش می‌کنند.

همچنین در ادامه این مراسم یکی از مراجع تقلید شیعه طی سخنانی خاطرنشان کرد: قاریان قرآن باید در ترتیل‌خوانی خود به شیوه با دقت بسیار به آیات قرآن کریم توجه داشته باشند چراکه این آیات سخن مستقیم خداوند متعال با بندگان خود است.

آیت‌الله جعفر سبحانی به برخی از آیات قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: آموزه‌های قرآنی می‌تواند جامعه را به سمت سعادت هدایت کند چراکه این آموزه‌ها سرچشمه‌ای الهی دارد به همین علت بخش‌های مختلف جامعه باید نسبت به ترویج آموزه‌های قرآنی اهتمام جدی داشته باشند.

لازم به ذکر است، تلاوت جمعی از قاریان برجسته قرآنی بخش دیگری از مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان بوده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار