دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: به لطف الهی هم اکنون در بیش از ۳۰ هزار مسجد در سراسر کشور هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء طرح تلاوت نور اجرا می شود.
کد خبر: ۳۴۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴ 15 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در قم، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان کهشامگاه چهارشنبه  در بیت آیت الله سبحانی برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: اقدامات قرآنی که در مساجد سراسر کشور در حال انجام است مایه افتخار و سرافرازی است.

وی با بیان اینکه به لطف الهی هم اکنون در بیش از ۳۰ هزار مسجد در سراسر کشور هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء طرح تلاوت نور اجرا می شود افزود:در سالهای اخیر نهضت تفسیر قرآن کریم نیز در بیش از ۷ هزار مسجد و به همت ائمه جماعات و روحانیون برگزار می شود.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه قرآن کریم در سوره فرقان می فرماید که نباید از کفار تبعیت کرد افزود: امروز اگر بخواهیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان سرافراز باشیم باید به قرآن پناه ببریم.

وی گفت:مساجد از دیر زمان سنگر مبارزه با شیطان بوده است و انسان در محراب مسجد ابتدا با شیطان درون و سپس با شیطان بیرون مبارزه می کند.

مشاوروزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: اگر امروز مسلمانان به قرآن کریم به عنوان معجزه بزرگ پیامبر اسلام روی بیاورند و بدان عمل کنند از بدبختی ها نجات خواهند یافت که مفسر حقیقی این قرآن نیز ایمه معصومین هستند.

وی تصریح کرد: قرآن کریم کتاب هدایت و انسان سازی است و به استوارترین راه ها انسان را هدایت می کند که دشمنان نیز بر این امر معترف هستند.

وی عنوان کرد:وقتی دشمنان در خصوص عظمت قرآن کریم اعتراف دارند نشان دهنده آن است که غیر از باور خودمان، باورهایی در دل تاریک آنها نیز وجود دارد.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با ارشاره به وجه تسمیه انتخاب نام جشنواره قرآنی مدهامتان اظهار داشت: اسم مدهامتان در آیه ۶۴ سوره الرحمن آمده که به معنای دو بهشت سرسبز است که جایگاه اهل ایمان می باشد.

وی افزود: جشنواره قرآنی مدهامتان؛ در حقیقت اذان کانون های فرهنگی هنری مساجد به شمار می‌رود و ما با این اذان باید به احترام قرآن بایستیم و با آن تجدید پیمان کنیم.

وی در پایان از حضور و سخنرانی آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان تقدیر کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار