معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد: توسعه تجارت خارجی یکی از عوامل موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است، به همین منظور بازدیدهایی به صورت هفتگی و ماهانه توسط اقشار مختلف از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام و مشکلات و موانع آنها بررسی می‌شود.
کد خبر: ۳۴۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 15 December 2016
به دعوت سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی، تور یک روزه بازدید خبرنگاران از واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به دعوت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی این استان تور یک روزه بازدید از واحدهای صنعتی استان برگزار شد.
در این بازدید که تنی چند از اصحاب رسانه به همراه معاون سازمان صنعت و معدن استان و مسؤولان روابط عمومی این دو سازمان حضور داشتند از برخی واحدهای صنعتی استان در شهرک‌های صنعتی یاسوج بازدید به عمل آمد و خبرنگاران در جریان چگونگی تولید در این واحدها قرار گرفتند.
در این تور یک روزه سالار حسین‌پور معاون سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان برخی اقدامات صورت گرفته برای خروج از رکود واحدهای صنعتی استان اظهار کرد: با فرمان مقام معظم رهبری در ابتدای امسال مبنی بر لزوم اقتصاد مقاومتی و حرکت بر این مدار، در استان ما نیز نشست‌های رفع موانع تولید برگزار شد.
وی گفت: در این نشست‌ها که مسؤولان صنایع و معاون استان و سایر دستگاه‌های عضو و بانک‌های عامل و به ریاست استاندار و معاونین استاندار حضور دارند مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تدوین و آماده شدن سند توسعه تجارت خارجی استان خبر داد و گفت: این سند تا اواخر آذر ماه سال جاری در کارگروه توسعه استان نهایی می‌شود.
سالار حسین‌پور افزود: تولید محصولات باکیفیت و استاندارد جهت صادرات و واردات هر جامعه از جمله مواردیست که باید مورد توجه ویژه مسؤولان هر کشور و استانی قرار بگیرد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد واحدهای تولیدی زیادی دارد، افزود: باید تلاش کرد تا محصولاتی تولید کنیم که توان و ارزش صادرات داشته باشند.
وی، آگاهی داشتن از مشکلات و معضلات واحدهای تولیدی را راهی برای ارائه راهکاری مناسب جهت رفع مشکلات و کمک به توسعه صادرات عنوان کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی هدفمند و مطلوبی برای تحقق این هدف داشته باشیم.
این مسوول، برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست مناسب را راهی برای توسعه تجارت خارجی دانست و یادآور شد: در همین راستا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت هفتگی برگزار می‌شود.
حسین‌پور، توسعه تجارت خارجی را یکی از عوامل موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: به همین منظور بازدیدهایی به صورت هفتگی و ماهانه توسط اقشار مختلف از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام و مشکلات و موانع آنها بررسی می‌شود.
وی در ادامه از تدوین و آماده شدن سند توسعه تجارت خارجی استان خبر داد و گفت: مواردی مانند ظرفیت، پتانسیل، مشکلات، موانع، تهدیدها، میزان تولید موانع تولید و میزان صادرات در برنامه ششم توسعه در این سند مشخص و تا اواخر آذر ماه سال جاری در کارگروه توسعه استان نهایی می‌شود.
این مسوول، تعداد واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد را حدود 700 واحد عنوان کرد و بیان داشت: کمتر از 25 درصد از این واحدها در حال حاضر غیر فعال هستند.
حسین‌پور، توجه، رسیدگی و تلاش جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی استان را یکی از برنامه‌های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد و یادآور شد: مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و برای رفع آن تصمیم‌گیری می‌شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، گفت: امیدواریم با تلاش و توجه به واحدهای تولیدی بتوانیم همه واحدها را فعال و با تولید محصولات باکیفیت گامی موثر در توسعه تجارت خارجی و ارتقای اقتصاد استان برداریم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
خوش گذشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار