یکی از حافظان کل قرآن کریم و از بانوان شرکت کننده در مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش بسزایی در جذب جوانان به قرآن دارند.
کد خبر: ۳۴۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 15 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، الهام حسین زاده از استان فارس با اشاره به شرکت در رشته حفظ کل قرآن کریم این دوره از مسابقات گفت: از کودکی علاقه به قرآن کریم داشتم اما به شکل جدی از 11 سالگی به سمت حفظ قرآن رفتم.

 وی که تاکنون رتبه های فراوانی را در حفظ قرآن کریم کسب کرده است ادامه داد: در کلاس سوم راهنمایی به مدت یک سال تحصیل را رها کرده و به شکل جدی به سمت حفظ را دنبال کردم و توانستم طی یکسال با حضور در کلاس های موسسه قرآنی بیت الاحزان شیراز قرآن را حفظ وپس از آن مجدد تحصیل را آغاز کردم.

 این بانوی حافظ قرآن که از کانون انصارالمهدی(عج) روستای لایزنگان داراب در این دوره از مسابقات شرکت دارد ادامه داد: از طرق رفت و آمد در مسجد با کانون فرهنگی هنری مساجد آشنا شدم و در کلاس های مختلف کانون نیز شرکت داشتم.

وی که خود از اساتید  حفظ قرآن کریم در کانون مسجد است و برای بانوان کلاس برگزار می کند بر اهمیت و جایگاه کانون فرهنگی و هنری مساجد اشاره داشت و عنوان کرد: مزیت کلاس های کانون فرهنگی هنری مساجد در این است که علاوه بر کلاس های قرآنی  کلاس های فرهنگی و هنری را نیز برگزار میکند که همین امر باعث میشود تا نوجوانان و جوانان حضور چشمگیری در فعالیت ها داشته باشند  و در کلاس های قرآنی هم شرکت کنند.

حسین زاده که دارای یک فرزند دو ساله است و البته همسر وی نیز حافظ کل قرآن کریم است ادامه داد: قرآن نقش بسیاری زیادی در ارتقاء زندگی من داشته است و در تربیت فرزند و زندگی خصوصی من نیز نقش بسیار زیادی داشته است و باعث شده تا با تمسک به آیات روبه رو شدن با مسائل زندگی برای با آرامش همراه باشد.

 وی بر تربیت قرآن فرزندان و آشنایی آنان با قرآن کریم تاکید و بیان کرد: خانواده به عنوان اولین کانون تربیت فرزندان می توانند در گرایش فرزندان به سمت قرآن نقش داشته باشند و از سویی دیگر وقتی فرزندان وارد جامعه می شوند خانواده باید نظارت خود را بر آنان حفظ کند تا آنها از آسیب هایی که در جامعه وجود دارد مصون بمانند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار