استاد حوزه علمیه قم گفت:جشنواره قرآنی مدهامتان آثار و برکات خوبی برای نخبگان قرآنی مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به همراه دارد.
کد خبر: ۳۴۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 16 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در قم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن هاشمی یکی از داوران بخش تفسیر یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در قم در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار داشت:برگزاری این جشنواره قرآنی آثار و برکات خوبی برای نخبگان قرآنی مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به همراه دارد.

استاد حوزه علمیه قم  گفت: به رشته تفسیر نیز در کنار رشته های دیگر در جشنواره قرآنی مدهامتان توجه شده است که این امر جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام هاشمی گفت: هر یک از شرکت کنندگانی که در این جشنواره حضور یافتند تجارب خود را با هم به اشتراک می گذارند که این تجارب ممکن است در طول سالیان به دست آمده باشد.

وی عنوان کرد: برگزاری این گونه جشنواره های قرآنی از سویی دیگر به دلیل رقابتی بودن آن موجب ایجاد انگیزه و نشاط می شود و باعث می شود شرکت کنندگان تلاش بیشتری برای رسیدن به رتبه های بالاتر داشته باشند.

داور بخش تفسیر یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ابراز داشت: شرکت کنندگان در جشنواره قرآنی مدهامتان در حقیقت جایگاه شهر ، محل و کانون خود را  نسبت به سایر رقبا می‌شناسند و پی خواهند برد که کدام استانها سطح فعالیت های قرآنی شان بالاتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  هدف از نزول قرآن کریم را هدایت انسان ها به مسیر صحیح برشمرد و افزود: قرآن را نباید مهجور گذاشت و این کتاب هدایت را باید مطالعه و در آیات آن تدبر کرد.

وی بیان داشت: آشنایی با تفسیر قرآن کریم می تواند به انسانها برای دستیابی به مسیر درست که سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد کمک کند از این رو باید به برنامه های تفسیری به خصوص در مساجد اهتمام ویژه ای داشت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از رشته های جشنواره قرآنی مدهامتان رشته تفسیر است افزود: بیش از ۵۰ نفر از طلاب و ائمه جماعات مساجد استانهای مختلف به مرحله کشوری بخش تفسیر این جشنواره راه یافتند. 

وی گفت: در کنار مسایل رقابتی که در بخش تفسیر وجود دارد؛ دوره های آموزشی نیز برای حاضرین در این رشته برگزار شد.

وی ادامه داد:از موضوعات مهمی که در دوره‌های آموزشی رشته تفسیر جشنواره مدهامتان بدان توجه شده؛ بحث جریان شناسی شبهاتی قرآنی ، قالب های بیان تفسیر و روش های دسته بندی و برداشت از ترجمه و تفسیر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار