حافظ کل قرآن کریم تاکید کرد:
یکی از شرکت کنندگان مسابقات قرآنی مدهامتان با اشاره به برگزاری کلاس های قرآن در کانون های فرهنگی و هنری مساجد بر نقش این کانون ها در تربیت قرآنی فرزندان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۴۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹ 16 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، نرگس حسینی نژاد از استان کهکیلویه بویراحمد شهرستان دهدشت با اشاره به شرکت در رشته حفظ کل قرآن کریم گفت: حفظ قرآن کریم را از سال 89 آغاز و در سال 1391 موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.

وی در ادامه حفظ قرآن را توفیقی الهی برای خود ذکر کرد و ادامه داد: شرکت در نماز جماعت مسجد و همچنین مراسم معنوی اعتکاف باعث شد تا حس و حال من به سمت قرآن کریم سوق داده شود و علاقمند به حفظ قرآن شوم.

این بانوی شرکت‌کننده در یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان که از مسجد موسی بن جعفر (علیه السلام) شهرستان دهدشت از استان کهکیلویه بویراحمد در این دوره از مسابقات شرکت کرده است، به نبود مربی حافظ قرآن کریم در شهرستان دهدشت اشاره کرد و گفت: نبود مربی باعث شد تا من برای ادامه حفظ قرآن کریم به قم عزیمت کنم.

حسینی نژاد به حمایت خانواده از وی برای حفظ قرآن کریم اشاره داشت و ادامه داد: مدت یکسال و نیم با اجاره خانه‌ای در قم در این شهر ماندم تا اینکه توانستم کل قرآن کریم را حفظ کنم و پس از آن به شهرستان دهدشت بازگشتم و مربی قرآن شدم.

وی که در حال حاضر در کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان دهدشت به عنوان مربی فعالیت می‌کند، افزود: متاسفانه قرآن کریم در جامعه مهجور است و خانواده‌ها حاضرند برای کلاس زبان، کامپیوتر و دیگر کلاس‌های آموزشی هزینه پرداخت کنند اما برای قرآن‌آموزی فرزندانشان هزینه نمی‌کنند.

این بانوی شرکت‌کننده در یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان بر لزوم حفظ تخصصی قرآن کریم تاکید کرد و بیان داشت: باید کودکان و نوجوانان را با محافل مذهبی آشنا کرد و یکی از مزیت‌های برگزاری کلاس در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این است که کودکان و نوجوانان در کنار مسجد حضور دارند و باعث می‌شود که تربیت آنها مسجدی باشد.

حسینی نژاد با اشاره به نقش خانواده در آشنایی کودکان با آموزه‌های قرآنی اظهار داشت: والدین می‌توانند با تشویق و نه با استفاده زور و اجبار، فرزندانشان را به سمت تلاوت و حفظ قرآن کریم هدایت کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار