سردبیر خبرگزاری شبستان تصریح کرد:
سردبیر خبرگزاری شبستان گفت: جشنواره قرآنی مدهامتان می‌تواند سکویی برای پرش فعالان و نخبگان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد و آنان می‌توانند توانمندی‌های خود را به عرصه ظهور برسانند.
کد خبر: ۳۴۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 16 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، جواد عبادی سردبیر خبرگزاری شبستان در حاشیه برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان اظهار داشت: نباید هدفمان از برگزاری چنین جشنواره‌هایی صرفا برای رفع تکلیف و انجام یک برنامه باشد، بلکه در این راستا باید نگاه واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم.

سردبیر خبرگزاری شبستان یادآور شد: پرچم حرفه‌ای رقابت‌های قرآنی در کشور، مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی همانند جشنواره مدهامتان بیشتر با هدف استعدادیابی است.

وی تصریح کرد: جشنواره‌های قرآنی همانند مدهامتان می‌تواند محلی برای افزایش اعتماد به نفس فعالان قرآنی که به تازگی وارد فضای حرفه‌ای می‌شوند، باشد و این بستر در این جشنواره‌ها فراهم می‌شود تا افراد استعدادهای بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنند.

عبادی ادامه داد: جشنواره قرآنی مدهامتان می‌تواند سکویی برای پرش فعالان و نخبگان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد و آنان می‌توانند توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند تا بتوانند آماده رقابت‌های حرفه‌ای‌تر باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان امروز به یک برند ملی تبدیل شده است، افزود: ارتباط مناسبی بین مسئولان برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان و سازمان اوقاف و امور خیریه وجود دارد و امید است خروجی و برگزیدگان این جشنواره قرآنی  به مسابقات کشوری اوقاف و امور خیریه وارد شوند و در آنجا هم بدرخشند.

عبادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به نظر می‌رسد نتوانسته باشیم آنگونه که باید و شاید، جوانان و نوجوان را با تفسیر قرآن آشنا کنیم، گفت: مفسران قرآن که در مساجد فعالیت می‌کنند، باید به گونه ای این کار را انجام دهند که مخاطبان به سهولت مطالب را دریافت و آن را درک کنند؛ چرا که گاهی مشاهده می‌شود مطالب در قالب ادبیات تخصصی و خاص بیان می‌شود که این امر، جذابیت چندانی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز ما به ادبیاتی که حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در بیان تفسیر قرآن به کار می‌برند، نیازمندیم؛ چرا که مخاطب در این قالب و با مثال و بیان داستان و مطالب جذاب و همه فهم، درک درستی از آیات در ذهنش ایجاد می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار