عضو هیئت علمی ستاد تفسیر قرآن:
عضو هیئت علمی ستاد تفسیر قرآن ، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی در کنار رقابت را گامی در راستای اعتلای فلسفه جشنواره قرآنی مدهامتان دانست.
کد خبر: ۳۴۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 16 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، حجت الاسلام و المسلمین حسین صفری عضو هیات علمی ستاد تفسیر قرآن کریم در یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در قم اظهار داشت:هدف از برگزاری اینگونه جشنواره های قرآنی تنها شناسایی نخبگان و برگزیدگان نیست؛ بلکه انتقال تجربیات نیز مد نظر است.

حجت الاسلام صفری بیان داشت:در دوره های پیشین این جشنواره قرآنی، پیشنهاد داده شد برای شرکت کنندگان دوره های آموزشی فشرده نیز برگزار شود که امسال این اتفاق در بخش تفسیر رخ داد.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره  ۴۸ ساعت دوره آموزشی برای شرکت کنندگان رشته تفسیر برگزار شد افزود: با توجه به اینکه اکثر شرکت کنندگان در این بخش ائمه جماعات هستند؛ آخرین روش ها و آموخته های مهارتی در خصوص آموزش تفسیر برای آنها ارائه شد.

عضو هیات علمی ستاد تفسیر قرآن کریم  بیان داشت: اینکه چگونه آیات را در قالب های مناسب ارائه دهیم از دیگر موضوعات مطرح شده در این دوره آموزشی است و همچنین شیوه های دسته بندی شبهات قرآنی ،سوالاتی که در خصوص تحریف قرآن از سوی دشمنان مطرح می شود نیز بخش دیگری از مطالب طرح شده در این دوره آموزشی بود.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی تفسیر ویژه شرکت کنندگان بخش تفسیر یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان به موضوع اقتصاد مقاومتی نیز پرداخته شده است افزود: معتقدیم هر آنچه که نیاز جامعه است می توان در قرآن یافت و در این راستا آیاتی که به اقتصاد مقاومتی مرتبط است استخراج و مطرح شد.

داور بخش تفسیر یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان  تاکید کرد:بیشترین تمرکز در این دوره آموزشی بحث مهارت افزایی است و برای دانش افزایی نیز منابعی معرفی خواهد شد تا شرکت کنندگان در فرصت های آینده بدان بپردازند.

حجت الاسلام صفری  در ادامه با بیان اینکه یکی از منابع اصیل برای بصیرت افزایی قرآن کریم و بهترین مکان برای طرح آن نیز مسجد است افزود: مسجد به عنوان کانون عبادت در دین اسلام شناخته شده است و اگر در مساجد از توجه به قرآن دور شویم در حقیقت از فلسفه وجودی آن فاصله گرفتیم.

وی عنوان کرد:کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست برنامه های قرآنی را در مساجد تقویت کنند و فعالیت های قرآنی می بایست در کنار نماز از مهمترین برنامه مساجد باشد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان عنوان کرد:امید است در دوره های آتی برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان به بحث آموزش نیز توجه جدی تری صورت گیرد و برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی به اعتلای فلسفه برگزاری این جشنواره قرآنی می تواند کمک کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار