خجسته با بیان اینکه برای تمامی را داریم، افزود: هدف از تشکیل این کارگروه این است که بتوان کمک هایی از طریق شورا و شهرداری که قابل انجام است، هدفمند انجام پذیرد.
کد خبر: ۳۴۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 16 December 2016
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: فرهنگسرای«مهر» شهر همدان دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش مهر، رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در راستای بررسی وضعیت پروژه های فرهنگی از فاز دوم فرهنگسرای مهر، کتابخانه شهید مدنی، سالن چند منظوره ورزشی شهید مدنی، مدرسه استثنایی مدرس ۲، فرهنگسرای مهر و کارگاه آموزش میناکاری بانوان در شهرک مدنی شهر همدان بازدید به عمل آوردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در این بازدید با تشکر از زحمات معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان و با اشاره به اینکه شهرداری همدان برنامه افتتاح چندین پروژه در ایام دهه فجر را در برنامه دارد، اظهار داشت: فاز دوم فرهنگسرای مهر نخستین فرهنگسرایی است که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و امسال به بهره برداری می رسد.

رضا غلامی خجسته با بیان اینکه فرهنگسرای مهر ۲۸ آذر در شهرک ولی عصر (عج) به بهره برداری می رسد، افزود: فاز نخست فرهنگسرای مهر سال ۹۲ به بهره برداری رسید که دارای کلاسهای مختلفی از جمله خیاطی، قالی بافی، ترمه دوزی، سرمه دوزی، بافندگی، اشتغال، قرآنی، کامپیوتر، معارف اسلامی، زبان انگلیسی و غیره است.

خجسته اضافه کرد: فاز دوم فرهنگسرای مهر نیز در زمینی به متراژ ۱۷۰ متر مربع در دو طبقه با زیربنایی حدود ۳۴۰ متر مربع با حمایت و پیگیریهای شورای اسلامی شهر و همت شهرداری احداث شده و آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه طبقه همکف فرهنگسرا شامل سالن جلسات و امورد اداری است افزود: طبقه دوم نیز دارای یک کتابخانه به متراژ ۱۷۰ متر مربع بوده که در حال حاضر دارای ۵هزار و ۲۰۰ جلد کتاب است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در بازدید از مدرسه استثنایی مدرس۲ نیز کمک به جامعه معلولین بویژه دانش آموزان نیازمند را ضروری عنوان کرد و با بیان اینکه این اقدام حمایت همگانی از جمله دستگاه های اجرایی مرتبط ادارت آموزش و پرورش، اوقاف وامور خیریه، شورا و شهرداری را می طلبد، اظهار داشت: پیگیریهای لازم در زمینه کمک به این مدرسه استثنایی به ویژه تامین کف پوش محوطه، سرویس مدارس، فضای سبز، زیباسازی، مناسب سازی و ایمنی مدرسه از طریق شورای شهر همدان صورت خواهد گرفت.

خجسته با بیان اینکه برای تمامی جامعه معلولین قصد تشکیل کارگروه معلولین را داریم، افزود: هدف از تشکیل این کارگروه این است که بتوان کمک هایی از طریق شورا و شهرداری که قابل انجام است، هدفمند انجام پذیرد.

وی در بازدیداز کارگاه آموزشی میناکاری نیز ضمن ارزشمند د انستن اقدام بانوی کارآفرین در ایجاد اشتغال اضافه کرد: در تمامی فرهنگسراهای سطح شهر واحدی ویژه اشتغال زنان بد سرپرست یا بی سرپرست در نظر گرفته شده است که بانوان می توانند  با ثبت نام در این فرهنگسراها علاوه بر ایجاد اشتغال خانواده خود را نیز تامین کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان در بازدید از مجموعه فرهنگی ورزشی شهید مدنی یادآور شد: در این مجموعه ورزشی فعالیت های مختلف ورزشی شامل ورزش صبحگاهی و کلاسهای پیلاتس، ایروبیک، ژیمناستیک، والیبال، کاراته، هندبال، فوتبال، فوتسال، بدنسازی و در بخش فرهنگی کلاسهای مختلفی از جمله قرآنی، معرف اسلامی دایر است.

خجسته اضافه کرد: مجموعه فرهنگی ورزشی شهید مدنی دارای کتابخانه مناسبی با ۴ هزار جلد کتاب است که شهروندان کوی شهید مدنی از ظرفیت این کتابخانه استفاده می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار