حافظ کل قرآن کریم:
یکی از حافظان قرآن کریم خواهر گفت: چهره‌ها و نخبگان قرآنی هم مانند چهره‌های ورزشی باید مورد توجه و تکریم قرار گیرند و به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.
کد خبر: ۳۴۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸ 17 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستادخبری یازدهمین جشنواره قرانی مدهامتان، سمانه حسن پور از استان آذربایجان شرقی که در رشته حفظ کل قرآن کریم در این دوره از مسابقات شرکت دارد، گفت: حفظ قرآن را با تشویق خانواده و بخصوص پدرم از 10 سالگی آغاز کردم و تابستان‌ها برنامه حفظ قرآن را دنبال می‌کردم و در نهایت، موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.
 
وی که از کانون فرهنگی هنری مسجد کلانتر تبریز در این دوره مسابقات شرکت دارد، عنوان کرد: من از ابتدا به حفظ تخصصی توجه داشتم، اما در شهر ما مربی متخصص وجود نداشت و من برای بهره مندی از اساتید برتر به تهران رفتم.
 
این حافظ قرآن کریم به تشویق‌های همسرش برای ادامه راه و شرکت در مسابقات قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده نقش مهمی در گرایش فرد به سمت قرآن کریم دارد، زیرا انسان بیشتر عمر خود را در کنار خانواده‌اش سپری می‌کند.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه آنگونه که از جامعه برداشت می‌شود، همه قرآن را دوست دارند، ادامه داد: با وجود علاقه‌ای که به قرآن کریم وجود دارد، اما برای آن درجامعه جاذبه‌ای ایجاد نشده تا این علاقه با گرایش و انس همراه باشد.
 
این شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات با بیان اینکه کلاس‌های قرآن به صورت جذاب برگزاری نمی‌شود، افزود: باید جاذبه‌های تشویقی و تفریحی در کنار کلاس‌ها باشد تا رده‌های مختلف سنی به کلاس‌های قرآن گرایش داشته باشند.
 
وی قرآن کریم را مایه آرامش دانست و تصریح کرد: آرامش روحی و روانی قطعا بر روی اخلاق و رفتار تاثیرگذار است و تاسی به قرآن باعث می‌شود تا در صورت وجود مشکلات، آرامش درونی و توکل در درون فرد ایجاد شود.
 
حسن پور سطح مسابقات را خوب توصیف و اظهار کرد: حفاظ در بخش حفظ، تسلط بالایی داشتند ولی باید صوت، لحن و تجوید هم مورد توجه باشد.
 
وی در ادامه عنوان کرد: در این دوره مسابقات تنها دو رشته به خواهران اختصاص داشت، در حالیکه برادران در چندین رشته رقابت داشتند و اینگونه تصور می‌شود که خواهران در حاشیه قرار دارند و تمام توجهات به بخش برادران است.
 
این حافظ قرآن بر لزوم تکریم چهره‌های قرآنی تاکید و بیان کرد: متاسفانه آنگونه که به چهره‌های ورزشی اهمیت داده می‌شود، چهره‌ها و نخبگان قرآنی مورد توجه نیستند، در حالیکه با تکریم و تجلیل از این افراد می‌توان الگوهای شایسته‌ای به نسل جوان معرفی کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار