یکی از شرکت کنندگان در جشنواره قرآنی مدهامتان:
یکی از شرکت کنندگان در جشنواره قرآنی مدهامتان گفت: افرادی که خود انس با قرآن دارند در عمل باید رفتار قرآنی داشته باشند تا از این طریق جوانان را به سمت قرآن جذب کنند.
کد خبر: ۳۴۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵ 17 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، اقدس حمیدی از استان آذربایجان شرقی که در بخش قرآئت در این دوره از مسابقات شرکت دارد گفت: انس با قرآن را همواره در وجود خود احساس میکردم و مطالعه و قرائت قرآن کریم را از 9 سالگی به شکل جدی دنبال میکنم.

وی که تاکنون موفق به کسب چندین رتبه استانی شده و این دوره اولین دوره ای که در مسابقات کشوری حضور دارد ادامه داد: با توجه به آنچه که مشاهده کردم و قرائت هایی که از دیگر شرکت کننده های این جشنواره شنیدم به نظرم مسابقات در سطح بالایی است و قاریان با تمام توانمندی های خود در این مسابقات شرکت دارند.

این بانوی شرکت کننده در این دوره از مسابقات بیان کرد: من از دوران کودکی در مسجد رفت و آمد داشتم و همین امر باعث آشنایی و گرایش هر چه بیشتر من به سمت قرآن شد و در حال حاضر هم د مسجد به عنوان مربی قرآن فعالیت میکنم.

وی در ادامه با اشاره به مهجور بودن قرآن کریم در جامعه یکی از دلایل را کم کاری ارگان های مسئول در این زمینه عنوان و ابراز داشت: هر کسی به سهم خود در این زمینه مقصر است زیرا برای ترویج قرآن در بین جامعه آنچنان که باید تلاش نشده است و اگر هر کسی به نقش خود در این زمینه واقف بود قطعا شرایط بهتر از این می شد.
حمیدی بیان کرد: برخی از مواقع ما سی دی هایی از قرآن کریم تهیه میکنیم که بر روی آن نوشته شده کپی کردن آن حرام است در حالیکه اگر فردی در زمینه قرآن کاری انجام میدهد و یا چیزی را منتشر میکند نباید به مباحث مالی توجه کند و هر آنچه که در زمینه قرآن کریم به دست فردی میرسد باید بتواند با کمال اطمینان و آرامش آن را در اختیار دیگری قرار دهد.

وی همچنین بر رفتار عملی تاکید داشت و افزود: چنانچه بخواهیم جامعه قرآنی شود و جوانان به سمت قرآن گرایش داشته باشند در مرحله اول افرادی که خود انس با قرآن دارند در عمل باید رفتار قرآنی داشته باشند زیرا تضاد در بیان و علم قطعا مخاطب را دچار تناقض و دلزدگی میکند.

 این شرکت کننده در یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان بیان داشت: هر چقدر که در زمینه مادی برای قرآن هزینه شود قطعا خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد و در این زمینه میتوان برای گرایش کودکان و نوجوانان به سمت قرآن از تشویق هایی که حتی مادی و با عنوان هدیه باشد استفاده کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار