استاندار سیستان‌وبلوچستان خبر داد
استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از معدن و کارخانه مس چهل کوره واقع در شمال غرب زاهدان(نصرت آباد) بیان کرد: برجام 18 تا 24 ماه موعد بهره برداری کارخانه مس چهل کوره را سرعت داد و به جلو انداخت.
کد خبر: ۳۴۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸ 17 December 2016
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان علی اوسط هاشمی با بیان اینکه در صورت باقی ماندن شرایط تحریم با زمین گیر کردن کار، عملیات اجرایی پروژه با تعویق مواجه و به تعطیلی سوق داده می شد. وی با اشاره به بیش از 89 درصد پیشرفت فیریکی پروژه اظهار داشت: کارخانه مس چهل کوره تا پایان فروردین سال 96 به بهره برداری می رسد. وی با اظهار اینکه قبل از برجام برای خریداری تجهیزات و تکنولوژی مورد نیاز طرحهایی چون این کارخانه باید واسطه هایی را پیدا می کردیم تا جنس را به نام خودشان برای ما خریداری کنند ، تصریح کرد: کسانی که امروز برای برجام مجلس ختم می گیرند گویا برجام فاتحه خودشان را خوانده است. وی نقش آفرینی برجام را عامل پیشرفت عمده کارخانه مس چهل کوره عنوان کرد و افزود: با برداشت تحریم ها، تجهیزات لازم کارخانه خریداری و نصب شد که اگر این اقدام ارزنده دولت نبود ، افتتاح کارخانه برای سال 97 رقم می خورد.
وی بهار 96 را برای سیستان و بلوچستان از جهات مختلف بهار متفاوتی توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر315 نفر در این پروژه که با سرمایه گذاری دولت در حال اجراست ، مشغول به کار هستند.
استاندار گفت: با رسیدن به ظرفیت اسمی 16700 تن تولید کنسانتره که 3 تا 4 سال زمان نیاز دارد ، اشتغال با ثباتی در منطقه ایجاد می شود. به گفته وی زیرساخت های مورد نیاز کارخانه از جمله منبع آب، جاده آسفالته و پست 63 کیلو وات برق ایجاد شده است. به گفته وی این زیرساخت ها محرک و مشوق خوبی برای دیگر سرمایه گذارانی خواهد بود که قصد حضور موثر و بادوام در این منطقه را دارند. 
وی با بیان اینکه برجام زمان بهره برداری کارخانه و بازار سرمایه گذاری را از ما گرفت ، اضافه کرد: این کارخانه که قرار بود با 102 میلیارد تومان و سرمایه گذاری 8 میلیون یورو به نتیجه برسد ، محدودیت های زمان تحریم میزان اعتبار آن را به 200میلیارد تومان افزایش داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار