نفر اول رشته حفظ خواهران جشنواره قرآنی مدهامتان:
نفر اول رشته حفظ خواهران گفت: برگزاری کلاس‌های قرآنی در تربیت قرآنی نقش دارد، زیرا مسجد محل آرامش و کسب معنویت است.
کد خبر: ۳۴۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 17 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، فرزانه صادقی که در رشته حفظ توانست رتبه اول یازهمین جشنواره قرآنی مدهامتان را کسب کند، به آشنایی و علاقه خود از دوران کودکی به قرآن کریم اشاره و عنوان کرد: حفظ قرآن را از دوران دبیرستان به شکل جدی آغاز کردم و طی سه سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.
 
وی در ادامه که به موفقیت خواهرش در کسب رتبه اول بخش قرائت این دوره از مسابقات اشاره داشت و تصریح کرد: مادر همیشه من و خواهرم را در مسیرهای رفت و آمد به مسجد و کلاس‌های قرآن همراهی می‌کرد و همواره مشوق ما بود.
 
این بانوی حافظ قرآن همچنین به تشویق معلمان و مربیان پرورشی مدارس اشاره و عنوان کرد: در مدرسه هنگامی که قرآن می‌خواندم، تشویق‌ها باعث می‌شد تا روز به روز علاقه من برای دنبال کردن مسیری که انتخاب کرده‌ام بیشتر شود.
 
وی در ادامه گرایش جوانان به قرآن کریم را نسبتا خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: مسئولین، مربیان قرآنی و موسساتی که در زمینه قرآنی فعالیت می‌کنند، باید برای گسترش فرهنگ قرآن در جامعه تلاش کنند.
 
این حافظ قرآن به نقش مساجد در قرآنی کردن جامعه اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم، مسجد جایگاه خداوند ذکر شده و باید چنین جایگاهی برای افرادی  که در آن حضور دارند، باعث آرامش باشد.
 
وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های قرآنی در مسجد و ارتباط امام جماعت با جوانان که البته باید همراه با حسن خلق باشد، می‌تواند موجب گرایش کودکان و نوجوان به مسجد و قرآن شده و تربیت مسجدی را نهادینه کند.
 
این حافظ قرآن بیان کرد: خانواده در مرحله نخست و بعد از آن مدرسه و سپس جامعه می‌تواند در قرآنی شدن فرزندان تاثیرگذار باشد و البته در این بین، جامعه می‌تواند با در نظر گرفتن تسهیلات و تشویق‌های ویژه، سهم  بسزایی در قرآنی شدن فرزندان داشته باشد.
 
وی همچنین سطح این دوره از مسابقات را بالا ارزیابی کرد و تصریح کرد: شرکت کنندگان این دوره از مسابقات با توانایی بالایی در این دوره شرکت داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار