نفر دوم رشته قرائت خواهران جشنواره قرآنی مدهامتان:
نفر دوم رشته قرائت خواهران گفت: علاقه به قرآن کریم در جامعه و احاد مردم وجود دارد و انگیزه و روحیه برای انس با قرآن کریم و تلاوت را باید با تشویق در جامعه رواج داد.
کد خبر: ۳۴۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ 18 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، زهرا پورطهماسب از استان مازندران شهر بابلسر که در رشته قرائت یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان موفق به کسب رتبه دوم شده است، گفت: حفظ آیه‌الکرسی و قرائت آن در مدرسه باعث تشویق بسیار زیاد من شد و این تشویق ها سبب شد تا من به سمت قرآن کریم و تلاوت آن بروم.
 
وی به حمایت خانواده و همراهی پدرش اشاره داشت و گفت: تلاوت قرآن کریم و ثبت نام در کلاس‌های دارالقرآن، مرا در مسیر قرآن کریم قرار داد و حتی در دوران مدرسه هم در کلاس‌های قرآن کریم شرکت می‌کردم که بر روی موفقیت‌های تحصیلی من نقش بسزایی داشت.
 
این قاری قرآن در ادامه درباره نحوه ایجاد رغبت و میل در جوانان برای انس با قرآن، گفت: جامعه و احاد مردم به قرآن علاقمند هستند و اینگونه نیست که بتوان گفت علاقه‌ای به این کتاب الهی وجود ندارد.
 
وی در این زمینه افزود: هنگامیکه من قرآن تلاوت می‌کنم، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و بسیاری از جمع‌ها علاقمند هستند که من قرآن تلاوت کنم، اما انگیزه و روحیه وجود ندارد که این مورد هم قطعا با برنامه‌ریزی مناسب و تشویق‌ها ممکن می‌شود.
 
پورطهماسب با اشاره به اینکه بسیاری از کودکان، پدر و مادر خود را در مساجد و نمازهای جماعت همراهی می‌کنند، بیان کرد: مسئولین کانون‌ها و مساجد می‌توانند از این فرصت ها استفاده کرده و بعد از نماز جماعت، چند دقیقه‌ای را برای تلاوت قرآن کریم اختصاص دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار