معاون وزیر بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 21 هزار تخت بیمارستانی در دولت یازدهم به بهره برداری می رسد که بخش عمده این تخت ها افتتاح شده و باقی مانده آن نیز تا پایان دولت تحویل می شود.
کد خبر: ۳۴۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 19 December 2016
به گزارش تابناک قم، محمد آقاجانی روز دوشنبه در آیین افتتاح بیمارستان 350 تختخوابی فرقانی قم، افزود: توسعه و ساخت بیمارستان های جدید از سیاست های مهم دولت یازدهم می باشد که بخش عمده ای از آن با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است. 

وی با بیان این که برای توسعه همه جانبه بیمارستان های کشور تلاش چشمگیری صورت گرفته، اضافه کرد: بیشترین منابع مالی، انسانی و فیزیکی درحوزه سلامت در بیمارستان ها صرف می شود و بالاترین نیروی انسانی به لحاظ تخصص و خدمات پیشرفته نیز در بیمارستان ها مشغول به کار هستند. 

وی با بیان این که درجریان اجرای طرح تحول نظام سلامت، به اهمیت بیمارستان و نقش محوری آن در خدمات توجه خاصی صورت گرفت، ادامه داد: تا پایان دولت یازدهم تعداد 800 تخت بیمارستانی با افتتاح سه بیمارستان در قم به بهره برداری می رسد که تعداد تخت ها در این استان از یک هزار و 200 به 2 هزار تختخواب افزایش می یابد. 

طرح تحول نظام سلامت از اواسط اردیبهشت سال 93 با هدف کاهش هزینه های درمانی و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی و بهداشتی در کشور آغاز شد که تاکید بیشتر آن در یک سال نخست در بخش درمانی و کاهش هزینه های درمان و در سال دوم در حوزه بهداشت بود. 

آقاجانی به اقدامات مهم در سه سال گذشته در جریان طرح تحول نظام سلامت برای توسعه همه جانبه بیمارستان ها در کشور اشاره کرد و گفت: 2 میلیون و 500 هزار مترمربع فضای اقامتی بیمارستان ها برای رفاه حال بیماران نوسازی و 39 هزار تخت وزارت بهداشت بازسازی شده است. 

وی افزود: 27 هزار و 500 قلم تجهیزات پزشکی نیز در بیمارستان ها به کار گرفته و یا نوسازی جدی شده است. 

وی به توسعه بخش های مهم در بیمارستان های کشور اشاره و اضافه کرد: 250 پلی کلینک تخصصی، یک هزار و 800 واحد اختصاصی زایمان، 2 هزار و 400 بخش مراقبت ویژه، 120 بخش اورژانس، 180 تخت آی سی یو سوختگی و یک هزار تخت روانپزشکی از جمله این بخش هاست که برای توسعه در طرح تحول نظام سلامت در دستور کار قرار گرفت. 

معاون وزیر بهداشت گفت: در تامین نیروی انسانی نیز تعداد پزشکان متخصص در بیمارستان های مناطق محروم به سه برابر رسیده که اقدام موثری در راستای ایجاد عدالت و دسترسی به خدمات درمانی است. 

به گفته وی، در این مدت 17 هزار نیروی پرستاری، مامایی و پیراپزشکی برای بیمارستان های جدید به کار گرفته شد. 

وی به اصلاح تعرفه های خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: این تعرفه ها هنوز هم با قیمت تمام شده فاصله دارد و اصلاح آن اقدامی برای بهبود اقتصاد بیمارستانی و رونق این بخش برای خدمت بیشتر به مردم است. 

آقاجانی ارتقاء کیفی و اعتبار بخشی بیمارستانی را از دیگر طرح ها عنوان کرد و گفت: اعتبار بخشی ملی با استقرار نسل جدید با محوریت ایمنی بیمار و حفظ حقوق بیماران در سال جاری در بیمارستان ها اجرایی شده که کارآمدترین روش برای ارتقاء کیفی خدمات بیمارستان هاست. 

وی راه اندازی اتوماسیون بیمارستانی در 570 بیمارستان و اتصال به سامانه ملی سپاس، تغییر سیستم پرداخت کار به روش مبتنی بر عملکرد و توانمندسازی یک هزار تن از مدیران بیمارستانی کشور با مشارکت سازمان بهداشت جهانی را از دیگر طرح های توسعه ای در اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار