معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون 320 تعاونی مسکن در استان وجود دارد که 105 تعاونی فعال است گفت: در سه سال اخیر 128 تعاونی مسکن منحل شده است.
کد خبر: ۳۴۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 20 December 2016
 سروری افزود: به منظور نظارت جدی بر عملکرد تعاونی ها به ویژه تعاونی های مسکن و پیشگیری از تخلفات احتمالی، در سه سال گذشته 128 تعاونی مسکن متعارف غیر فعال و تعاونی ها مسکن مهری که به هدف رسیده اند منحل شد.
وی گفت: براساس قانون و دستور العملهای ابلاغی هیچ یک از تعاونی های مسکن حق خرید اراضی مزورعی را به امید تغییر کاربری و ایجاد مسکن نخواهند داشت.
وی اظهار کرد: چنانچه تعاونی های مسکن فاقد زمین مسکونی باشند و مدت آنها در اساسنامه به اتمام رسیده باشند و برنامه عملیاتی و اجرایی نداشته باشند منحل خواهند شد.
وی بیان کرد: هدف اصلی از ایجاد تعاونی های مسکن، تامین مسکن ارزان قیمت برای اعضای تعاونی ها در مدت تعیین شده در اساسنامه است.

** ساخت بیش از 19 هزار واحد مسکونی توسط تعاونی های مسکن متعارف و مهر
به گزارش ایرنا سروری یادآور شد: همکاری اعضا و هیات مدیره و ایفای تعهدات هر یک از طرفین در کاهش هزینه های تمام شده تعاونی های مسکن موثر است.
وی نظارت جدی توسط رکن نظارتی را در اجرای صحیح قوانین و مقررات موثر عنوان کرد و افزود: تمامی شکایت ها و اعتراض های اعضا از مدیران تعاونی ها در گام نخست از طریق بازرس تعاونی قابل پیگیری و رسیدگی است.
معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: هیات داوری اتاق تعاون یکی دیگر از مراجع برای رسیدگی به اختلافات اعضا هستند.
سروری اظهار کرد: تاکنون 19 هزار واحد مسکونی در سراسر استان توسط تعاونی های مسکن متعارف و مهر ساخته شده است.
وی ظرفیت تعاونی های مسکن را برای تامین مسکن مهم ارزیابی کرد و افزود: عملکرد تعاونی های مسکن در استان مطلوب است.

** انحلال 300 تعاونی غیرفعال در خراسان جنوبی
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 300 تعاونی غیر فعال در استان که قابلیت احیا نداشته اند منحل شده است، یادآور شد: انحلال تعاونی های غیر فعال با یک برنامه ریزی جدی در استان در حال پیگیری است.
وی بیان کرد: تمامی تعاونی های مسکن مهری که فرآیند تقسیط و پایان کار آنها به اتمام رسیده اند باید منحل شود.
وی گفت: بر اساس قانون تجارت هیات های تصفیه های تعاونی های منحل شده همان وظایف هیات مدیره را برعهده خواهند داشت و هیچ گونه مشکلی برای تصفیه وجود نخواهد داشت.
سروری همچین تعاونی های غیر فعال و فاقد برنامه اجرایی را مهمترین چالش بخش تعاون استان برشمرد و افزود: خراسان جنوبی دارای هزار و 69 تعاونی فعال با سرمایه 297 میلیارد ریال است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار