فرماندار ملکشاهی گفت:
فرماندار ملکشاهی گفت:دستگاه‌های آموزشی، مردم و همه نهادهای مردمی و غیر مردمی باید جهت مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد وارد عرصه عمل شوند و رسانه‌ها نیز بیش از گذشته در این زمینه همکاری داشته باشند تا ان شاء الله بتوانیم جامعه عاری از اعتیاد را شاهد باشیم.
کد خبر: ۳۴۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 20 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛اسد قاسمی روزسه شنبه درجلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان افزود: ریشه کنی اعتیاد به عنوان یک معضل اجتماعی حاد نیازمند عزم همگانی مردم و دولت و نهادهای فرهنگی و آموزشی است.
 
وی فقدان آگاهی عمومی در زمینه رویکردهای عملی و علمی پیشگیری و نیز درمان اعتیاد به مواد مخدر را از جمله علل گسترش اعتیاد دانست و اظهار کرد: باید برخورد با اعتیاد و مواد مخدر عالمانه و علمی باشد و آن را به سمت درمان پیش ببریم.
 
وی تصریح کرد: دستگاه‌های آموزشی، مردم و همه نهادهای مردمی و غیر مردمی باید جهت مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد وارد عرصه عمل شوند و رسانه‌ها نیز بیش از گذشته در این زمینه همکاری داشته باشند تا ان شاء الله بتوانیم جامعه عاری از اعتیاد را شاهد باشیم.
 
قاسمی بالا بردن نشاط اجتماعی آحاد مردم را از برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت بایستی با ایجاد بسترهای مناسب ،ایجاد فضای کسب و کار ، ازدواج آسان ،امکانات ورزشی و تفریحی جوانان را از استرس دور کرد.
 
فرماندار ملکشاهی داشتن آمار و اطلاعات دقیق از جمعیت معتاد هر منطقه ای را مهم دانست و گفت : داشتن آمار جهت برنامه ریزی همسو و مناسب دستگاههای متولی ضرورت دارد.
 
وی با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی به افراد بهبود یافته تأکید کرد : دستگاه های متولی در ایجاد فضای کسب و کار پایدار و مطمئن برای این اقشار حساسیت و مراقبت بیشتری داشته باشند.
 
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه با اشاره به اعتبارات ستاد گفت : در سال گذشته 25 میلیارد ریال اعتبار جهت مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر به دستگاههای مختلف استان و شهرستانها اختصاص یافت .
 
صادقیان افزود: در سال 94 توانستیم برای 43 معتاد بهبود یافته با ارائه تسهیلات اشتغالزایی با بهره پایین و از طریق افراد کارآفرین در سطح استان شغل مناسب ایجاد کنیم ./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار