مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه مطرح کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تلاش شده با همکاری بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه برای رفع بی‌سوادی همکاری داشته باشیم.
کد خبر: ۳۴۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 24 December 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس،  سلیمان محبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه با یادآوری این موضوع که هفته سوادآموزی امسال از چهارم تا دهم دی ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در سال 1358 دستور صادر فرمودند نهضت سوادآموزی تشکیل شود که این واقعاً یک نهضت بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه میزان افراد بی‌سواد در زمان صدور فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی را 60 درصد افراد جامعه در سطح کشور عنوان کرد و گفت: این وضعیت در کشور ما مناسب نبود، چراکه فراگیری علم و دانش از تأکیدات دینی و بزرگان دین است.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) در سال 58 خواستند باسواد و بی‌سواد به‌پا خیزند تا باسوادان به بی‌سوادان سواد بیاموزند تا معضل بی‌سوادی ریشه‌کن شود، میانگین سن سوادآموزی را سنین 10 تا 49 سال عنوان کرد و افزود: افراد بی‌سواد بالاتر از سن 49 سال نیز وجود دارند که درصدد آموزش به آن گروه نیز هستیم.

محبی تأکید کرد: بیش از 85 درصد مردم کشور سواددار هستند و خوشبختانه در سال 95 استان کرمانشاه توانست رتبه نخست کشوری را به‌دست بیاورد و تلاش شده با همکاری بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان، امور عشایری استان، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، سازمان زندان‌ها و جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برای رفع بی‌سوادی همکاری داشته باشیم.

این مسؤول سوادآموزی و آموزش به سنین بالا را بسیار دشوار دانست و خاطرنشان کرد: آموزش به بزرگ‌سالان فقط مخصوص آموزش و پرورش نیست و این یک جریان موضوع مهم است که نیاز به عزم ملی دارد و همه ارگان‌ها باید برای ریشه‌کن شدن بی‌سوادی کمک کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، افرادی در بین دانش‌آموختگان نهضت سوادآموزی وجود دارند که هم‌اکنون دانشگاهی و استاد دانشگاه هستند و بر این اساس گام نخست برای سوادآموزی تشویق است و ایران بین کشورهای خاورمیانه وضعیت خوبی از لحاظ ریشه‌کنی بی‌سوادی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار