مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته به پرونده 6هزار و 300 خانوار فاقد شناسنامه رسیدگی و پرونده آنان را تعیین تکلیف و تاکنون 20 هزار و 652 نفر شناسنامه دریافت کرده اند.
کد خبر: ۳۴۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 26 December 2016


به گزارش ایرنا رضا راحت دهمرده روز یکشنبه در مراسم راه اندازی نمایندگی ثبت احوال بخش ایرندگان خاش و در نشست شورای ثبت احوال این بخش بیان کرد: 75 درصد از موارد ولادت در شهرهای این استان در نمایندگی ثبت احوال مستقر در بیمارستانها به ثبت می رسند.
مدیر کل ثبت احوال استان افزود: کار صدور شناسنامه در مراکز بیمارستانی ثبت احوال حداکثر 10 دقیقه انجام می شود و تعویض شناسنامه نیز در ادارات ثبت احوال یک روزه است.
وی با اشاره به اینکه 51 اداره و نمایندگی ثبت احوال با هدف ارائه خدمات سجلی و هویتی در شهرهای سیستان و بلوچستان ایجاد شده اند بیان کرد: تنها در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید یازده اداره و نمایندگی ثبت احوال در استان راه اندازی شده است.
دهمرده ادامه داد: هم اینک 100 نوع خدمات در اداره ثبت احوال ارائه می شود و تنها در این استان بصورت سالانه افزون بر یک میلیون و 300 هزار نفر برای دریافت خدمات سجلی به ادارات ثبت احوال مراجعه می کنند.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار کرد: افزون بر یک میلیون و 380 هزار نفر، معادل 48 درصد جمعیت استان شناسنامه مکانیزه دریافت کرده‌اند و بطور متوسط سالانه 250 هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر می شود.
راحت دهمرده گفت: در هر ساعت 11 نوزاد در سطح استان متولد می‌شوند و بر حسب آمار نرخ تولد در کشور بطور متوسط 20 در هزار بوده که این رقم در سیستان و بلوچستان 35 در هزار و از این منظر بالاترین نرخ ولادت استان‌های کشور مربوط به این استان است.
این مسئول تاکید کرد: تا سال 97 تلاش می کنیم تمام کارتهای ملی مردم بصورت هوشمند صادر و تحویل شود اظهار داشت: هم اینک 62 ایستگاه صدور و تحویل کارت ملی هوشمند در ادارات پست و ثبت احوال سطح استان راه‌اندازی شده و زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم است.
وی با بیان اینکه مردم می‌توانند از طریق سایت ثبت احوال کشور نسبت به درخواست صدور کارت ملی هوشمند اقدام کنند، افزود: با توجه به فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در این زمینه، در حال حاضر روزانه 3700 نفر در استان می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند ثبت‌نام کنند و با تقویت زیرساخت‌ها این ظرفیت تا پایان سال به پنج هزار نفر افزایش می‌یابد.
راحت دهمرده بیان کرد: تاکنون 465 هزار و 965 درخواست صدور کارت ملی هوشمند در استان دریافت و حدود 250 هزار کارت تحویل مردم شده است.
وی با بیان اینکه هم اینک بیش از 50 اداره و نمایندگی ثبت احوال در سطح استان فعالیت دارند، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 73 هزار و 139 ولادت در استان ثبت شده که 37 هزار و 564 نفر از این تعداد پسر و بقیه دختر بوده‌اند.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 11 هزار و 650 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که 6 هزار و 358 واقعه مربوط به مردان و بقیه مربوط به زنان بوده است.
وی افزود: پایین‌ترین سن ازدواج و بالاترین نرخ ازدواج پایدار کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.
دهمرده اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 22 هزار و 171 ازدواج در سطح استان به ثبت رسیده و این استان در زمینه ازدواج دارای رتبه نهم کشور است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: پایین ترین سن ازدواج افراد کشور به این استان اختصاص دارد که نرخ ازدواج در خانم ها 21 و نرخ ازدواج در مردان 25 سال است.
فرماندار شهرستان خاش نیز گفت: با نگاه ویژه دولت و در جهت آسان کردن خدمات سجلی و هویتی سومین اداره ثبت احوال بعد از خاش و نوک آباد در ایرندگان ایجاد شده است که جا دارد از تلاش های چشمگیر مدیر کل ثبت احوال و مسئولان استانی و محلی در جهت تسهیل خدمات قدردانی کرد.
محمداکبر چاکرزهی اظهار داشت: رسیدگی به پرونده فاقدین شناسنامه و بهبود بخشیدن به خدمات سجلی از برنامه های مهم دولت بوده که در بروز کردن آمار و خدمات هویتی موثر بوده است.
فرماندار خاش ادامه داد: همکاری علما، معتمدان، شوراها و دهیاران و حمایتهای مسئولان با مجموعه ثبت احوال گره گشا در امور بوده و قطعا به دولت در امر خدمات رسانی به مردم کمک می کند.
مولوی عبدالمالک رحیمی امام جمعه بخش ایرندگان خاش نیز از خدمات دولت به اقشار محروم جامعه در حوزه های مختلف تجلیل کرد.
میرمراد مارندگانی رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش نیز با تجلیل از خدمات دولت در منطقه ضرورت راه اندازی ادارات کمیته امداد، شهرداری، راه و غیره را در بخش ایرندگان خواستار شد.
بخشداران نوک آباد و ایرندگان و رئیس اداره ثبت احوال خاش نیز گزارشهایی از اقدامات انجام شده ارائه دادند.
به گزارش ایرنا ساختمان اداری ثبت احوال نمایندگی ایرندگان با حضور مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان، فرماندار خاش، بخشداران، رئیس شورای اسلامی شهرستان، شماری از مسئولان، علما و معتمدان خاش و ایرندگان راه اندازی شد.
برای ساخت این ساختمان با زیربنای 200 مترمربع و مساحت 200 متر مربع افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده و در امر تجهیز آن اداره کل ثبت احوال و مردم منطقه مشارکت داشته اند.
در سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال حدود 4900 خانوار و 18 هزار نفر جمعیت در بخش ایرندگان خاش ثبت شده است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار