مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: به منظور ساماندهی پسماند خانوارهای روستایی، دوره های آموزشی مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا امسال در روستاهای شهرستان آبیک برگزار می شود.
کد خبر: ۳۴۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 27 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری، کریم حبیبی انبوهی روز دوشنبه افزود:در مدیریت پسماند، آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندان نخستین گام و اساسی ترین اقدام به شمار می رود و تا زمانی که آحاد جامعه و شهروندان اهمیت بازیافت پسماند و مخاطره های زیست محیطی آن را درنیابند، مدیریت پسماند موفقیت آمیز نخواهد بود.
وی اضافه کرد: هرگونه هزینه در بخش آموزش خانوارها و آشنایی آنان با مدیریت پسماند در نهایت به یک سرمایه گذاری پرسود تبدیل خواهد شد.
حبیبی انبوهی، پسماندهای دامپزشکی، ظروف سموم دفع آفت های کشاورزی، پلاستیک های مورد استفاده در کاشت صیفی جات و ظرف های یک بار مصرف را به عنوان مهمترین آلوده کننده های محیط روستایی یاد و افزود: باید با برگزاری دوره های آموزشی نحوه و میزان مصرف هر یک را به کشاورزان آموزش داده و ساز و کاری را باید طراحی کرد تا پلاستیک هایی که به منظور کاهش مصرف آب در زمین های کشاورزی به کار گرفته می شود، پس از برداشت محصول جمع آوری شوند.
به گفته وی، سخنرانان و مبلغان مذهبی باید به مردم گوشزد کنند که کار خیر و نیکوکارانه تنها محدود به اطعام و نذری نبوده و در مجالس خود از ظرف های یک بار مصرف استفاده نکنند.
استان قزوین براساس آخرین آمار ارائه شده دارای 842 روستا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار