مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز گفت: بنده به عنوان نماینده ۵۷ تشکل دانشگاه فرهنگیان فارس عرض می‌کنم ما دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان آمادگی داریم با هر کسی که می‌گوید دانشگاه فرهنگیان باید تعطیل شود، مناظره علمی در سطح دانشگاه فرهنگیان و یا حتی در تلوزیون برگزار کنیم.
کد خبر: ۳۵۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 28 December 2016
تابناک فارس به نقل از دانشجو:به دنبال سفر مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور به شیراز جلسه ای با حضور اساتید پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان استان فارس برگزار شد.

 

در این جلسه مرتضی کریمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز به عنوان نماینده تشکل های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس در خصوص مطالبات دانشجویی خطاب به مهرمحمدی گفت: حقیر در دوره حیات طیبه به عنوان نماینده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کشور عرایضی رو به شما گفتم و شما با پاسخ به صحبت های بنده موجی از امید رو در دل دانشجو معلمان برانگیختید، امیدی که خیلی زود تبدیل به یاس و ناامیدی شد.

 


وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان دچار مشکلات بسیار زیادی است. مشکلاتی که دانشجومعلمان دانشگاه رو به ستوه آورده است. مشکلات عدیده آموزشی ناشی از عدم جذب هیىت علمی و تقویت جایگاه اساتید به طوری که اساتید ارزشی و علم محور هنوز به روند دانشگاه فرهنگیان راه پیدا نکرده اند.. هرروز متاسفانه با عنوان کیفی سازی،  بخش نامه های جدید صادر می شود که سر در گمی دانشجویان را در بر دارد.

 

این فعال دانشجویی گفت: ما دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان که باید در شرایط کنونی به فکر  برنامه ریزی آموزشی جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان باشیم، متاسفانه به خاطر روند موجود، دغدغه مسائل حاشیه ای را داریم. از دغدغه های موجود مسئله ادامه تحصیل دانشجومعلمان دانشگاه است که چه سرنوشتی دارد و دیگر اینکه آیا بالاخره دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می شوند یا نه؟

 

کریمی گفت: پذیرفته شدگان رشته‌های دبیری دانشگاه فرهنگیان، جهت دریافت مدرک کارشناسی، به اندازه کارشناسی ارشد، واحد پاس می کنند واحدهای درسی که اصلا کارآمد نیست. دانشجو معلم دانشگاه به جای شرکت در کارگاه تخصصی آموزش حرفه ای معلمی، دروسی را پاس می کند که نه دانشجو معلمان و نه اساتید دلیل ارائه این دروس را نمی دانند که باید در این مورد فکری شود.

 

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان دیگر از نو پا بودن درآمده است نو پابودن دانشگاه به سال های اول تشکیل تربیت معلم برمی گردد پشتوانه تشکیل دانشگاه فرهنگیان به زمان تشکیل مراکز تربیت معلم برمی گردد نه این چند سال اخیر!!! دیگر مشکل دانشگاه مشکلات عدیده صنفی است که اصلا نیاز به ذکر آن نیست.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز تصریح کرد: هفته گذشته وزیر محترم آموزش و پرورش به شیراز آمدند؛ ۵۷ تشکل دانشگاه فرهنگیان استان، ۵۷ تشکل دانشگاه فرهنگیان از وی دعوت کردند جهت حضور در بین دانشجو معلمان، دانشجو معلمان منتظر جواب دعوت وزیر بودند که خبر تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش در استان (با حضور وزیر) در خبرگزاری ها پخش شد.

 

کریمی ادامه داد: در این شورا توسط یکی از مسئولین حقوقی دانشگاه فرهنگیان استان اعلام می شود که دانشگاه فرهنگیان در کل کشور باید تعطیل شوند با ادامه این روند دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش نابود می شود و از آمادگی خود، جهت برگزاری دوره های کوتاه مدت یک سال جهت جذب معلم سخن گفتند!!!!!

 

وی گفت: بنده به عنوان نماینده ۵۷ تشکل دانشگاه فرهنگیان فارس عرض می کنم ما دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان آمادگی داریم با هر کسی که می‌گوید دانشگاه فرهنگیان باید تعطیل شود، مناظره علمی در سطح دانشگاه فرهنگیان و یا حتی در تلوزیون برگزار کنیم.

 

کریمی ادامه داد: دانشجو معلمان دانشگاه همچنان این حسرت را دارند که یکی از مسىئولان در سطح دانشگاه فرهنگیان، در مقام پاسخگویی به دغدغه های دانشجویان حاضر شود که بنده از شما رسما دعوت می کنم هر زمان که خودتان صلاح می دانید در میان دانشجومعلمان دانشگاه حاضر شوید و دغدغه های دانشجو معلمان دانشگاه را بشنوید.


وی افزود: دانشجو معلمان دانشگاه الان این ظرفیت را دارند که در المپیادهای علمی شرکت کنند. ما در دانشگاه فرهنگیان الان این ظرفیت را داریم ظرفیت های بکری  که متاسفانه از چشم ها مغفول مانده که در نتیجه عدم حمایت از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار