رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه مطرح کرد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند پایتخت کتاب کشور باشد، گفت: اگر این اتفاق در شهرستان بیفتد رشد بسیار خوبی را در حوزه کتابخوانی شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۳۵۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 28 December 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس،  مظفر تیموری پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با تعدادی از نمایندگان ارگان‌های مختلف در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه می‌تواند پایتخت کتاب کشور باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به مطرح بودن بحث پایتخت کتاب کشور در اهواز، خراسان و نیشابور، گفت: اگر این اتفاق در کرمانشاه بیفتد رشد بسیار خوبی را در حوزه کتابخوانی شاهد خواهیم بود.

این مسؤول با اشاره به نمایشگاه کتاب امسال کرمانشاه در پارک شاهد، گفت: در نمایشگاه امسال 2 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش کتاب و بن اتفاق افتاد.

تیموری با بیان اینکه کرمانشاه دومین استان کشور در زمینه فروش کتاب است، افزود: استان کرمانشاه برای پایتخت کتاب شدن نیازمند همکاری تمامی ارگان‌ها و عموم مردم است.

معاون عمرانی فرماندار کرمانشاه نیز در این جلسه، اظهار داشت: بسیاری از ادارات صاحب کتابخانه هستند که کتاب‌های آن‌ها بعد از مدتی خاک خورده و بلا‌استفاده می‌ماند.

علی قبادی با تاکید بر جمع‌آوری کتاب‌های بلا‌استفاده، ادامه داد: باید درصدد تامین کتاب برای مکان‌های عمومی مانند مطب‌ها، نانوایی‌ها، شرکت‌ها و... که وجود کتاب فضای خالی را پر می‌کند، باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه باید از زمان‌های هدررفت مردم به نحو احسن استفاده شود، افزود: با وجود جمعیت 2 میلیون نفری کرمانشاه اگر هر نفر یک کتاب اهدا کند می‌توان گنجینه‌ای از کتاب‌های قدیمی نفیس تهیه کرد.

استاد دانشگاه و عضو انجمن کتابخانه‌ها کرمانشاه در این جلسه، اظهار داشت: آمار فروش در نمایشگاه خرسندکننده بود، اما باید کوشش کنیم به ترازها‌ی بالاتر دست یابیم.

عبدالرضا رادفر فرمانداری را یک حوزه سیاسی که در بحث حوزه فرهنگ بسیار پسندیده عمل می‌کند دانست.

رادفر تاکید کرد: احداث کتابخانه‌های گردان در ورودی شهر و اداره‌ها لازم است تا سعی شود کتاب زینتی نشود و مصرفی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار