بخشدار مرکزی چرداول گفت: فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی محملی زیبا برای رشد و توسعه حقوق شهروندی در ایران محسوب می شود که عصاره زیبایی بنام قانون اساسی در دل خود جای داده است
کد خبر: ۳۵۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 28 December 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ آیت قیصربیگی روز چهارشنبه در جلسه بررسی حقوق شهروندی شهرستان چرداول اظهار کرد: از دل این فرهنگ غنی و ناب عصاره ای زیبا و مترقی بنام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تبلور پیدا کرده است.

وی افزود: از یک طرف در آموزه های دینی ما حق الناس بعنوان لنگرگاه حقوق شهروندی از جایگاه رفیع و بلندی برخوردار است و از طرفی دیگر ایرانی ها تنها کشوری هستند که اولین منشور حقوق شهروندی را بر این کره خاکی نگاشته اند.

قیصربیگی به مقوله حقوق شهروندی از منظر بزرگان نظام پرداخت و تاکید کرد: منشوری که می تواند در یک کلام حقوق شهروندی را نزد مسئولان استیفا کند را باید در نگاه مردم سالارانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به نظاره نشست جایی که خود را نه بعنوان رهبر بلکه بعنوان خدمتگذار مردم معرفی می کنند و امروز این تراز می بایست ملاک و معیار ادای حقوق شهروندی در رده های مختلف مدیریتی میان مسئولان کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نگاه جامع و کاملی به حقوق شهروندی دارند و آن را در مقوله هایی چون حق زندگی، حق دادخواهی، حقوق انسانی و سیاسی می بینند که توسط انقلاب شکوهمند اسلامی این حقوق اساسی احیا شده است.

بخشدار مرکزی چرداول به ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط رئیس‌ جمهوری اشاره کرد و آن را نیرویی پیش برنده در جهت بالفعل کردن ظرفیت های والای قانون اساسی شمرد و یادآور شد: این حق مردم است که از ظرفیت های قانون اساسی اطلاع داشته باشند و با آن در جهت خواسته های خویش مطالبه گری کنند.

به گفته وی، این کار نیک دولت تدبیر و امید در تدوین حقوق شهروندی نیازمند تبیین و روشنگری صاحب نظران است تا مادامی که این حقوق در گفتمان غالب جامعه نهادینه شود.

وی سپس به روایتی زیبای از حرکت رئیس جمهور روحانی در ادای حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: آن زمان که در جریان استیضاح وزیر علوم همه منتظر دفاع روحانی از وزیر خود در مجلس بودند وی در حرکتی مردم سالارانه حضور در بین مردم (اردبیل) در سفرهای استانی را به دفاع از وزیر خود ترجیح دادند تا در عمل لب به تکریم مردم گشوده باشند.

قیصربیگی در ادامه دفاع منطقی دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی از حقوق هسته ای ایران را جلوه ای زیبا از استیلای حقوق شهروندی ایرانیان در عالم دیپلماسی دانست.

وی افزود: اثبات حقانیت ایران در استفاده از فن آوری صلح آمیز هسته ای و حذف تحریم های ناجوانمردانه حق مسلم مردم ایران است که امروز نه تنها این مهم توسط دستگاه دیپلماسی کشور محقق شده بلکه راه زورگویی غربی ها را نیز از بین برده است.

بخشدار مرکزی چرداول از طرح نوین روستا گردشی بعنوان اولین منشور حقوق شهروندی روستاییان در دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: این طرح که در بخش مرکزی شهرستان چرداول برای اولین بار در دولت یازدهم تهیه و تنظیم شد با پاسخگو نمودن مسئولان در قبال امور روستا در جهت استیفای حقوق شهروندی این قشر زحمت کش از جامعه حرکت می کند.

قیصربیگی این طرح را بر گرفته از سفرهای استانی دولت تدبیر و امید دانست و اضافه کرد: طرح نوین روستا گردشی که با یک برنامه هدفمند دستاوردهای هیات دولت در سفرهای استانی را دنبال می کند و به بطن روستاها می کشاند، مشتمل بر 20 فصل و در هشت سطح مدیریتی از یک بخشدار تا رئیس جمهور را درگیر امور روستا و روستایی می کند./م
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار