کد خبر: ۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱ 08 February 2015

فیلم ˈتا آمدن احمدˈ دومین ساخته ˈصادق صادق دقیقیˈ در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر شنبه شب در سه سانس بر روی پرده سینما هجرت کرج قرار گرفت.
ˈتا آمدن احمدˈ برداشتی آزاد از یک داستان واقعی است که به روزها و سال های دفاع مقدس مردم استان بوشهر و جزیره خارک در سال 65 می پردازد.
این فیلم یکی از پنج فیلم دفاع مقدس این دوره از جشنواره فجر محسوب می شود که در چهارمین شب این جشنواره در کرج علاقه مندان به نظاره آن نشستند.
به گفته ی صادق صادق دقیقی، کارگردان فیلم ˈتا آمدن احمدˈ جلوه های بصری، نقش کلیدی در این فیلم را دارد و بیننده حتی یک لحظه به ذهنش خطور نمی کند که دراین فیلم از جلوه های ویژه میدانی استفاده نشده است.
فیلم قبلی این کارگردان به نام ˈبزرگ مرد کوچکˈ نیز در حوزه دفاع مقدس ساخته شد.
تا آمدن احمد سعی دارد تصویر متفاوتی از آدم های جنگ ارائه کند، قهرمان او این بار نه احمد که شهید شده، بلکه یک سرباز عراقی است که آخرین بار او احمد را پس از انفجار در جبهه در آغوش گرفته و وصیت نامه ی احمد را به خانواده اش رسانده است.
به گزارش ايرنا نقش خانواده ی بومی احمد نیز با وجود استفاده از بازیگرانی مانند افسر اسدی و مهدی فقیه، خوب از کار درآمده است.
فیلمساز در صحنه هایی مثل غرق شدن قایق و بمباران ها نشان می دهد که با سینما آشناست.
داستان ˈتا آمدن احمدˈ در سال 1365 اتفاق می افتد و روایتگر یک خانواده شهید در جزیره خارک است، در این فیلم احمد از نیروهای جمعیت هلال احمر است که شهید می شود اما خانواده او فکر می کنند که هنوز زنده است و دنبال او می گردند.
خط اصلی این فیلم در مورد انتظار یک پدر است! انتظاری بس شیرین و گوارا که با تمهیدات خاص فیلمساز توانسته این اثر را به یکی از ماندگارترین آثار سینمای دفاع مقدس بدل نماید.
از سوی دیگر اینکه برای نخستین مرتبه است در فیلمی به زندگی ساکنان جزیرۀ خارک در دوران دفاع مقدس پرداخته می شود، ˈتا آمدن احمدˈ اثری خارق العاده و ماندگار است.
جزیره خارک به خاطر اسکله های نفتی اش، بدون استثناء در تمام دو هزارو800 روز جنگ تحمیلی، بمباران شد و مردم این جزیره این بار سنگین را بر گرده های ستبر خود کشیدند.
تهیه کنندگی ˈتا آمدن احمدˈ بر عهده پروانه مرزبان بوده و کارگردان و تدوین گر،صادق صادق دقیقی - نویسنده آن عبدالجبار دلدار است که توسط عباس عمرانی و عبدالجبار دلدار بازنویسی شده است.
سایرعوامل فیلم عبارتند از: مدیرفیلمبرداری فریدون شیردل، فیلمبردار سید عباس قاسم نژاد، پیمان عباس زاده، صدا مسیح سراج، صدابرداران: پرنس بت بجان و میثم حسن لو، طراح گریم: مهری شیرازی، اجرای گریم: بهنام نوروزی و زهره عکاشه، گروه صحنه و لباس علی نصیرنیا، ولی داوودی، حمید بخشی بهادر مومنی، مدیر تولید پرهام دلدار، دستیار تولید مهدی حیدری، دستیاران کارگردان منصور میرشکاری ،مسلم میر شکاری و حامد بیسادی، منشی صحنه حسین خورذوقی، عکاس نیوشا دلدار، جلوه های ویژه کامپیوتری حسین صفا و مهدی متوری، فیلمبردار پشت صحنه سحر تاری. بازیگران: افسر اسدی، پرهام دلدار، مهدی فقیه، بهرام ابراهیمی، جواد پولادی، ونوس حسن کانلی، محمد جواد سلام پور، سینوهه دانشمند، حسین قفلی.
فیلم سینمایی ˈتا آمدن احمدˈ پیش از این با نام ˈبهار در پاییزˈ پروانه ساخت دریافت و فیلمبرداری خود را در تاریخ 21 خرداد ماه آغاز کرد.
پیش از این فیلم سینمایی ˈبزرگ مرد کوچکˈ به کارگردانی صادق صادق دقیقی با هدف به نمایش گذاشتن زندگی شهید بهنام محمدی در جشنواره سی و یکم فیلم فجر به نمایش درآمده بود.
فیلم ˈ تا آمدن احمدˈ در سانس های 16 ،18 و 20 در سینما هجرت کرج اکران شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار