معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یک مرکز پخش عمده لوازم آرایشی و بهداشتی که به صورت غیرمجاز اقدام به تولید و بسته بندی انواع رنگ های تاتو می کرد توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو کشف و توقیف شد.
کد خبر: ۳۵۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 03 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، دکتر امید عبدی روز سه شنبه افزود: روز دوشنبه سیزدهم دی، کارشناسان نظارت بر مواد غذایی، آرایشی بهداشتی و بازرسی ویژه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به همراه ماموران پلیس 110 و تعزیرات حکومتی استان یکی از مراکز پخش عمده لوازم آرایشی و بهداشتی را مورد بازدید قرار دادند.
وی گفت: در طبقه فوقانی این دفتر به صورت کاملا غیرمجاز رنگ های تاتو دست ساز را در شیشه هایی پر کرده و آن را با لیبل و جعبه تقلبی بسته بندی و به بازار عرضه می کردند.
وی اظهار کرد: در این بازدید که به دستور مقام قضایی و هماهنگی با شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق صورت گرفت 9 کارتن لیبل و جعبه بسته بندی تقلبی با برندRobecoساخت تایلند، 559 رنگ تاتو بزرگ دست ساز و فاقد مشخصات، 339 رنگ تاتو کوچک دست ساز بدون مشخصات و مقدار قابل توجهی لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و قاچاق کشف و توقیف شد.
دکتر عبدی با بیان اینکه مواد اولیه مورد استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی دست ساز ممکن است بسیار خطرناک باشد، گفت: متاسفانه مردم بدون آگاهی این گونه محصولات را خریداری و مصرف می کنند و نمی دانند چه تبعات سنگینی را ممکن است متحمل شوند.
وی از مردم خواست که در خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و نیز سیب سلامت و شناسه رهگیری آن توجه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار