معاون اجتماعی نیروی انتظامی کرمانشاه:
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ترامادول از چرخه دارویی وارد بازار می‌شود، گفت: باید ورود و توزیع این قبیل داروها از سرچشمه ورودی کنترل شود.
کد خبر: ۳۵۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 04 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،محمدرضا آمویی امروز با اشاره به ناخالصی موجود در مواد مخدر، اظهار داشت: مواد مخدری که به دست معتادان می‌رسد 80 درصد ناخالصی دارد.

آمویی جمع‌آوری متکدیان، معتادان و کارتن‌خواب‌ها را در حیطه وظایف شهرداری و بهزیستی عنوان کرد و افزود: چنانچه این دو ارگان نیاز به همکاری داشته باشند، دریغ نمی‌کنیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه عرضه مواد مخدر به معتادان جزو سیاست‌های نظام نیست، بیان کرد: مشکل درمان اعتیاد، کمبود مراکز درمان اعتیاد نیست و مسئله مهم، بی‌توجهی به درمان‌های غیردارویی است.

این مسؤول با تاکید به آگاه‌سازی افراد جامعه نسبت به این بلای خانمان‌سوز، افزود: مردم فکر نکنند اعتیاد برای همسایه است، این بلای خانمان‌سوز به‌عنوان یک تهدید جدی در کمین تک‌تک افراد جامعه است.

آمویی با اشاره به آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان، تاکید کرد: برنامه‌های در راستای آموزش دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، باید از الان به فکر جلوگیری از تمایل جوانان به سمت مواد مخدر باشیم، چرا که هزینه درمان اعتیاد بالا است.

وی به طرح پاکسازی مناطق و محله‌های آلوده به مواد مخدر اشاره و بیان کرد: معتادانی که در طرح پاکسازی دستگیر می‌شوند، اگر حامل مواد مخدر  باشند به زندان و اگر مبتلا به بیماری واگیردار باشند به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده می‌شوند.

 آمویی گفت: فضای نگهداری کارتن خواب‌ها و معتادان خیابانی باید گسترش یابد تا بتوان چرخه ترک اعتیاد را تکمیل کرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه درخصوص برخورد با عرضه کنندگان ترامادول به راحتی به ویژه در میدان آزادی، اظهار داشت: نیروی انتظامی عرضه کنندگان ترامادول را دستگیر می‌کند و دستگاه قضایی مجازات، اما قوانین بازدارندگی لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه ترامادول از چرخه دارویی وارد بازار می‌شود، اضافه کرد: باید ورود و توزیع این قبیل داروها از سرچشمه ورودی کنترل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار