مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری تعداد 417 نفر کارفرما در استان از مزایای تخفیف سهم کارفرمایان استفاده کرده‌اند.
کد خبر: ۳۵۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 04 January 2017

محمد سنجری اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید در راستای توسعه اشتغال خرد و کوچک به 325 نفر از متقاضیان در سطح استان تسهیلات قرض‎الحسنه در سر فصل‌های مختلف کارآفرینی، مشاغل خانگی و پشتیبان پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: مجموع تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید در سال جاری 82 هزار میلیون ریال بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیگیری در مورد تخفیف سهم بیمه کارفرما(موضوع ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه) از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره در حوزه اشتغال بوده است، یادآور شد: این امر برای کارفرمایانی که اقدام به جذب نیروی کار جدید می‌نمایند بوده است.

سنجری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 644 نفر جوینده کار توانسته‌اند از این طریق جذب کار شوند، افزود: همچنین تعداد 417 نفر کارفرما در استان از مزایای تخفیف سهم کارفرمایان استفاده کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی از دیگر اقدامات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه اشتغال بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال تاکنون دوره آموزشی مشاغل خانگی برای متقاضیان در شهرستان‌های بیرجند و نهبندان برگزار شده است.

سنجری با بیان اینکه همایش کارآفرینی با همکاری مراکز مشاوره اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی در شهرستان‌های بیرجند و فردوس برگزار شده است، اضافه کرد: همچنین برگزاری دوره آموزشی برای مرکز کاریابی استان، بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از واحدهای تولیدی استان از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ صحیح کار و کارآفرینی در این مدت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری به منظور حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید مبلغ 405 میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافته که با عنایت به اینکه تصمیم‌گیری و بررسی طرح‌ها و درخواست متقاضیان در کارگروه رفع موانع تولید استان با دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام می‌گیرد اطلاعات بیشتر را باید از آن سازمان دریافت کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار