سرلشگر رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم یادواره شهدای شهر چوار گفت:گوشه گوشه این استان پر است از افتخاراتی که توسط مردان مرد و شیرزنان ایلامی خلق شده است.
کد خبر: ۳۵۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 06 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محسن رضایی ادامه داد:در جمع خانواده هایی هستیم که پدران و فرزندان خود را در راه حراست از این آب و خاک داده اند.در این سالن امروز عطر شهدا موج می زند.
 
رضایی حادثه زمین فوتبال چوار در سال 65 را ریشخند جوانان ایلامی به ارتش بعث دانست و گفت: صدام به ایران حمله کرد تا ترس و دلهره را به جان مرد بیاندازد.ولی وقتی جوانان ما در 50 کیلومتری مرز و با وجود شنیدن صدای هواپیماها بدون هراس مشغول بازی فوتبال می شوند، اوج جاعت و شهامت مردم این سرزمین را به نمایش گذاشته و ارتش تا بیخ دندان مسلح بعث را خوار و زبون کرد.
 
وی متذکر شد:حادثه زمین فوتبال چوار در تاریخ بی تکرار است. اینکه عده ای جوان را در حال بازی فوتبال بمباران کرده و به خاک و خون کشید،تنها از جانی کینه توزی همچون صدام جنایتکار و حامیان مستکبر او بر می آمد.
 
فرمانده ان روز های سپاه پاسداران افرود:ایلام قلب ایران است.این استان پرورش دهنده ی مجاهدانی نستوه همچون آیت الله مروارید و حیدری است که در کنار مردم به پاسداری مرزهای ایران اسلامی پرداختند.
 
وی ادامه داد: ایلام هرچند در حاشیه مرز غربی کشور قرار دارد ، ولی به واقع قلب ایران اسلامی است.
 
مشاور امین فرماندهی کل قوا متذکر شد:دیروز مردم ایلام جان و مال خود را در راه دفاع از کشور فدا کردند. امروز نوبت دولت و حکومت است که خدمات صادقانه خود را به این مردم نشان دهند.
 
وی ادامه داد: ایلام ظرفیتهای زیادی برای بارور شدن داشته و باید دولتها تمام توان خود را برای بارور کردن این ظرفیتها به کار گیرند.
 
استاندار ایلام هم در این مراسم گفت: همه همرزمان سرلشگر رضایی از زمان جنگ ایشان را با نام آقا محسن می شناختند.استفاده از این کلام نشان دهنده اوج صمیمیت رزمندگان با فرمانده جوان سپاه اسلام بود.ما هم علاقه مندیم سرلشگر را مانند دوران جنگ آقا محسن صدا کنیم.
 
محمدرضا مروارید ادامه داد:مردم ایلام از همان سال 42 مبارزات انقلابی خود را در رکاب امام خمینی (ره) آغاز کردند.در زمان جنگ هم قبل از ساماندهی ارتش و سپاه در مرزها این مردم بودند که مسیر حرکت دشمن را سد کرده بودند.همین شهامت و ایستادگی مردم باعث شد تا صدام کینه ملت ایران را به دل گرفته و جنایت شهدای زمین فوتبال چوار را خلق کرد./م
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار