فدراسیون بین المللی فوتبال از جامی که روز ۹ ژانویه در مراسمی باشکوه به بهترین بازیکن و مربی سال اهدا می‌کند رونمایی کرد.
کد خبر: ۳۵۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 07 January 2017
فیفا امروز از جام ویژه خود که در مراسم بهترین های سال به بازیکنان و مربیان برتر سال اهدا خواهد شد رونمایی کرد. فیفا پس از پایان همکاری خود با مجله فرانس فوتبال اعلام کرد در مراسمی که روز ۹ ژانویه در شهر زوریخ سوئیس برگزار خواهد شد از بهترین های سال ۲۰۱۶ دنیای فوتبال تجلیل خواهد کرد.
 
کریستیانو رونالدو، آنتوان گریزمن و لیونل مسی سه نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین بازیکن مرد سال ۲۰۱۶ در این مراسم هستند.


آنا کاتیچیچ هنرمند کرواتی که این جام نقره ای رنگ را طراحی کرده به وبسایت رسمی فیفا گفته:این جام برای تجلیل از بهترین بازیکنان و مربیان مرد و زن بابت تلاشی که در طول سال انجام دادند طراحی شده و سعی کردم از این موضوع در طراحی آن الهام بگیرم. من و مسئولان فیفا بر سر این موضوع که نباید در طراحی این جام از سنت های قدیمی فاصله بگیریم و باید به هویت شناخته شده فیفا احترام بگذاریم تفاهم داشتیم.
 
این جام به همان ارزش هایی که از روزهای ابتدایی تشکیل فیفا پایه و اساس ورزش فوتبال بودند احترام می گذارد. زمانی که این جام را پس از آماده شدن دیدم کاملا تحت تاثیر قرار گرفتم. رویای من به واقعیت پیوست.
 
خیلی خوشحالم که بخشی از این پروژه بودم. این جام واقعا شگفت انگیز بنظر می رسد. این جام ترکیبی از سادگی و مینمالیسمی که در طراحی اولیه آن به کار رفته بود را به خوبی نشان می دهد و واقعا جادویی است.

راور اشودل مدیر اجرایی شرکت Adon که وظیفه ساخت این جام را بر عهده داشته به وبسایت فیفا گفته:این جام شامل ۵ بخش است: انتها، پایه، قطعه کربنی دور پایه، بدنه و توپ. از دستگاهی که در ساخت تجهیزات صنعت هوا فضا و همچنین ماشین های رقابت های فرمول یک مورد استفاده قرار می گیرد در ساخت این جام استفاده شده است.  

این جام ۳۱ سانتی و ۶،۴ کیلوگرمی که به بهترین بازیکن و مربی مرد و زن سال ۲۰۱۶ تعلق خواهد گرفت طرحی شبیه به جام قهرمانی رقابت های جام جهانی دارد و در بالای آن توپی قرار دارد که از توپ دیدار فینال جام جهانی ۱۹۳۰ بین تیم های اروگوئه و آرژانتین الهام گرفته شده است.

زوونیمیر بوبان معاون دبیر کل فیفا هم درباره این جام گفته: توپی که در بالای این جام قرار گرفته نشان دهنده تاریخ فوتبال و فیفا است. باور دارم این جام داستان زیبایی را تعریف می کند، به سنت های فوتبال احترام می گذارد و در عین حال ظاهر مدرن خود را حفظ می کند.90
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :