فرماندار دهلران گفت: از برنامه های فرهنگی با رویکرد تقویت ارزش ها و بنیان فرهنگ و سنت منطبق با سبک زندگی اسلامی حمایت می شود و همه مکلف به حمایت و پشتیبانی از این برنامه ها که موجب ارتقای فرهنگ جامعه می شوند، هستند.
کد خبر: ۳۵۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 08 January 2017
نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران روز شنبه با حضور فرماندار و امام جمعه دهلران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و اعضای این شورا با موضوع سبک زندگی اسلامی و برگزاری جشنواره تئاتر شرهانی برگزار شد.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام سید محسن موسوی به تصمیمات این شورا در حذف بسیاری از سنت های غلط در مراسم این شهرستان اشاره کرد و افزود: این شورا ظرفیتی مهم و تاثیر گذار در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است و همه باید به دقت مصوبات و تصمیمات این شورا در حوزه کاری خود را دنبال و اجرایی کنند تا شاهد نتایج آن در راستای ارتقای فرهنگ جامعه باشیم.
 
وی ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد تاکید رهبری را یکی از راهبردهای شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید در جامعه نهادینه شود و نقش دستگاه های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این زمینه سنگین است و باید به دقت این مهم را مد نظر داشته باشند.
 
حجت الاسلام موسوی حجاب و عفاف و طلاق را دو موضوع مهم دانست و یادآور شد: باید با فرهنگ سازی این موضوعات دنبال شوند تا شاهد تقویت و ترویج بیش از پیش فرهنگ حجاب و عفاف و جلوگیری از واقعه طلاق در جامعه باشیم.
 
 نیز در این نشست فرهنگ را زیر بنای توسعه دانست و افزود: نقش فرهنگ در مبارزه با توطئه های دشمنان در همه ابعاد تاثیر گذار است و همه باید در این مسیر به وظایف خود عمل کنند.
 

وی تصمیمات شورای فرهنگ عمومی برای از بین بردن سنت ها و آداب و رسوم ناروا موثر دانست و اظهار کرد: خروجی این نشست ها باید بنایی برای تقویت ارزش ها و ترویج فرهنگ اسلامی و الهی در زندگی مردم باشد تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.
 
وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی آن را گامی برای معرفی ظرفیت های شهرستان دانست و گفت: برنامه های فرهنگی نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند.
 
موسوی همچنین پیشنهاد کرد که برخی برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در دهه فجر در شهرستان ها برگزار شود تا امکان حضور مردم برای بهره مندی از این برنامه ها بیشتر فراهم شود.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این نشست در سخنانی برگزاری جشنواره های مد و لباس ایرانی - اسلامی و کتاب را از برنامه های ایام باقی مانده از سال جاری این اداره کل اعلام کرد.
 
علی محمد نیاکان اظهار کرد: در جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی تلاش می شود که نمونه ای از مد لباس هر منطقه انتخاب و عصاره این مدها در این نمایشگاه به عنوان الگو مطرح شود.
 
وی با اشاره به تلاش و پیگیری ها برای برگزاری نمایشگاه کتاب در ایلام افزود: سال گذشته در نمایشگاه کتاب استان 283 ناشر حضور داشتند و 240 هزار نفر نیز از این نمایشگاه دیدن کردند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بر ضرورت برنامه ریزی همه دستگاه ها برای آینده حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: همت در این زمینه باید سرلوحه کار همه باشد تا شاهد کاهش آسیب ها در این حوزه باشیم.
 
نیاکان بر ضرورت معرفی فرهنگ های خوب هر منطقه به مردم استان ایلام نیز تاکید کرد و افزود: فرهنگ های خوب و منطبق بر ایرانی و اسلامی هر منطقه باید تقویت و به سایر نقاط استان معرفی شوند.
 
دبیر نخستین جشنواره تئاتر شرهانی نیز در این نشست با بیان اینکه جشنواره با موضوع دفاع مقدس و مدافعان حرم در دهلران برگزار می شود، گفت: هنرمندان دهلرانی در این سال ها به خوبی در جشنواره های بین المللی درخشیده اند.
 
سعید خیرالهی تئاتر بیابانی را زاییده ذوق هنرمندان دهلرانی در یادمان های شهدا دانست و افزود: این نوع تئاتر به همت هنرمندان این شهرستان بعنوان الگو در سایر یادمان ها نیز مورد توجه قرار گرفت و اجرا شد.
 
وی با اشاره به ظرفیت های هنری دهلران یادآور شد: در جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی که به میزبانی دهلران با موضوع دفاع مقدس و بخش مدافعان حرم برگزار می شود هنرمندانی از استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان و ایلام حضور دارند.
 
دبیر نخستین جشنواره تئاتر شرهانی گفت: آخرین مهلت دریافت آثار 16 بهمن است و آثار پذیرفته شده در این جشنواره 23 بهمن اعلام می شوند و جشنواره نیز در نیمه اول اسفند به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.
 
در پایان این نشست از پوستر نخستین جشنواره تئاتر شرهانی نیز با حضور مسئولان شهرستان دهلران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام رونمایی شد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار