جلسه استعدادیابی و تقدیر از حدود 30 مربی دو و میدانی استعدادیاب زن و مرد در استادیوم آزادی شهر کرمانشاه با حضور مسؤولان و اهالی این رشته ورزشی برگزار شد و مشکلات، نقاط قوت و راه‌کارهای توسعه این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۵۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 09 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه،  جلسه استعدادیابی و تقدیر از اساتید استعدادیابی نواحی 2 و 3 اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه شامگاه یک‌شنبه در سالن جلسات شهید هادیان مجموعه ورزشی استادیوم آزادی این شهر برگزار شد.

*اجرای طرح استعدادیابی برای شناسایی افراد آینده‌دار

رئیس هیأت دو و میدانی شهرستان کرمانشاه در این مراسم از اجرای طرح استعدادیابی در رشته ورزشی دو و میدانی با همکاری یازده تن از اساتید این حوزه برای شناسایی و انتخاب افراد آینده‌دار در این حوزه با محوریت توجه به ورزش در سنین پایه خبر داد.

حسین امیری با اشاره به اینکه در آینده نزدیک بخش بدنسازی را نیز ساماندهی می‌کنیم، عنوان کرد: جلسات مختلفی را با اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه داشته‌ایم و در تاریخ 23 دی ماه سال‌جاری مسابقاتی در راستای اجرای طرح استعدادیابی رشته ورزشی دو و میدانی دختران را در استادیوم 15 خرداد شهر کرمانشاه انجام می‌گیرد.

*اجرای استعدادیابی پسران در 24 دی ماه امسال

وی زمان اجرای مسابقه بزرگ استعدادیابی پسران را 24 دی ماه سال‌جاری و مکان آن‌را در استادیوم آزادی شهر کرمانشاه بیان کرد و ادامه داد: به‌خاطر امکانات دسترسی ورزشکاران به نزدیک‌ترین استادیوم محل سکونتشان خواستار اجازه تمرین در سالن‌های سطح شهر کرمانشاه هستیم.

رئیس هیأت دو و میدانی شهرستان کرمانشاه زمان اجرای مرحله دوم طرح استعدادیابی دو و میدانی را هشتم بهمن ماه سال‌جاری برشمرد و گفت: اجرای طرح استعدادیابی رشته ورزشی دو و میدانی در سطح دبیرستان‌ها نیز به اجرا درخواهد آمد.

به گفته امیری، کمیته استعدادیابی هیأت دو و میدانی شهرستان کرمانشاه به‌زودی با هدف کارآیی بیشتر و اثرگذاری بالا شروع به فعالیت می‌کند که با مشخص شدن اعضای مربوطه، بودجه بر حسب فعالیت بین هیأت‌های پسران و دختران تقسیم می‌شود.

*لزوم توجه بیشتر به ورزش شهر کرمانشاه

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه نیز در این مراسم شهر کرمانشاه را پیشانی ورزش استان دانست و افزود: 85 درصد آمارهای اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

مصطفی باباملکی با اشاره به اینکه در بحث استعدادیابی در مدارس کرمانشاه کارهای خوبی انجام شده است، عنوان کرد: عمر ورزش دو و میدانی کم است و از سنین پایین حدود هفت ساله هم می‌توان قهرمان پیدا کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه در پایان سخنانش از کسانی که از اول در راستای توسعه رشته ورزشی دو و میدانی در بخش آقایان و بانوان در کرمانشاه قدم برداشته‌اند، قدردانی کرد.

*امسال چهار ورزشکار المپیکی داشته‌ایم

محمد روشن‌زاده، مسؤول کمیته آموزش هیأت دو و میدانی کرمانشاه نیز در این جلسه، تصریح کرد: هیأت دو و میدانی به هم‌دلی هر چه بیشتر نیاز دارد و ما بهترین مربیان و استعدادها را در این استان داریم که به‌عنوان نمونه می‌توان گفت امسال چهار نفر ورزشکار المپیکی داشته‌ایم.

*پیست سرپوشیده دو و میدانی ویژه بانوان در کرمانشاه وجود ندارد

مربی ورزشی ناحیه 2 اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بحث ورزش دو و میدانی را در بخش خانم‌ها نسبت به بخش آقایان متفاوت دانست و افزود: هم‌اکنون در استان‌هایی همچون زنجان و کردستان پیست‌های سرپوشیده برای خانم‌ها وجود دارد.

به گفته زیبا امیری، در شهر کرمانشاه هنوز برای احداث پیست سرپوشیده دو و میدانی ویژه بانوان اقدام نشده است و در حال حاضر فعالیت ورزشی بانوان در حوزه دو و میدانی در این شهر زمان و مکان مشخصی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: وجود نداشتن پیست سرپوشیده دو و میدانی ویژه بانوان و به‌وجود آمدن مشکلات مذکور در حالی است که آموزش و پرورش نیروهای خوبی در سطح قهرمانی و ورزش همگانی دارد.

گفتنی است، 22 مربی استعدادیاب زن و هفت مربی استعدادیاب مرد در مراسم استعدادیابی و تقدیر از اساتید استعدادیابی نواحی 2 و 3 اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور مسؤولان و اهالی این رشته ورزشی مورد تقدیر قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار