نخستین باغ هنر ایرانی اسلامی عصر امروز با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز و هنرمندان شهر شیراز افتتاح شد.
کد خبر: ۳۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴ 17 May 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:
سیّد محمد احمدی، استاندار فارس، در آئین گشایش نخستین باغ هنر ایرانی اسلامی اظهار داشت: شیراز شهری بین‌المللی و از مقاصد مهم گردشگری تمام سیاست‌گذاران جهان است.

وی با بیان اینکه هر یک از مسئولان که در روابط دیپلماتیک خود به ایران سفر می‌کنند سفر به شیراز را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهند افزود: به همین دلیل توسعه و رونق فضاهای شهری در شیراز ضرورت دارد.

استاندار فارس با اشاره به اقدامات ارزنده شهرداری شیراز در راستای توسعه فضاهای سبز خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز متناسب با نیازهای مردم گسترش فضاهای سبز را در دستور کار خود قرار داده و پارک‌های متعددی را در سطح شیراز ساخته و یا در دست ساخت دارد.

احمدی با بیان اینکه در سطح شهر شیراز باغ‌های بسیاری با عناوین مختلف از جمله ارم، دلگشا، عفیف‌آباد و غیره وجود دارد تصریح کرد: شهرداری شیراز باغی با عنوان «جمهوری اسلامی» در شیراز افتتاح می‌کند که مقدمات ساخت آن فراهم شده است.

علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز، نیز در این آئین در مورد ساخت نخستین باغ هنر ایرانی اسلامی با عنوان «بوستان هنرمندان» اظهار داشت: بوستان هنرمندان شیراز در منطقه یک شهرداری و در کنار بوستان بعثت شیراز قرار دارد.

وی با بیان اینکه 30 میلیارد ریال اعتبار برای این بوستان اختصاص یافته است خاطرنشان کرد: برای تملک این بوستان 10 میلیارد ریال و برای ساخت و اجرای آن نیز 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه در بوستان هنرمندان شیراز 12 سکوی بتنی ساخته شده که هنرمندان می‌توانند در این قسمت‌ها حضور یافته و هنر خود را به مردم ارائه دهند تصریح کرد: در این بوستان یک هزار و 200 مترمربع سنگ‌فرش، آب‌نما و 6 هزار و 500 مترمربع فضای سبز ساخته شده است.

پاک‌فطرت با بیان اینکه هدف از اجرای این پروژه فراهم کردن زمینه برای هنرمندان به منظور ارائه هنر خود به مردم است گفت: با توجه به اینکه برای زیباسازی شهر از المان‌های مختلفی استفاده می‌شود که ساخته دست هنرمندان شیراز است بوستان هنرمندان به عنوان یک باغ هنر ایرانی اسلامی برای این قشر از جامعه ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه سعی بر این است که باغاتی که توسط شهرداری ساخته می‌شود بیشتر پارک‌های موضوعی باشد و با موضوع خاصی ساخته شود بیان کرد: وجود باغ‌ها در سطح شهر به صورت موضوع سبب می‌شود اقشار مختلف جامعه متناسب با نیازهای خود از این باغ‌ها استفاده کنند.

شهردار شیراز با بیان اینکه از سال گذشته ساخت و افتتاح بیش از 100 پروژه در سطح شهر شیراز توسط شهرداری آغاز شده است عنوان کرد: برای اجرای این تعداد پروژه فرهنگی هنری بیش از 250 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه از ابتدای امسال بیش از 25 پروژه فرهنگی هنری در سطح شیراز آغاز شده و اجرا می‌شود گفت: در زمان حاضر که زندگی مردم به سمت آپارتمان‌نشینی رفته است مردم به فضاهای سبز و با نشاط نیاز دارند و خود مردم باید در نظافت، حفظ و نگهداری باغات و شهر با شهرداری همکاری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار