تابناک: یک عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: امسال کشاورزان شرق زکات محصول خود را پرداخت می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 18 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسین محمدرضایی اظهار کرد: کشاورزان همیشه بر این باور بوده و هستند که اگر زکات مال خود را پرداخت کنند مال آنها پر برکت خواهد شد و به همین خاطر از این واجب دینی استقبال می‌کنند.

وی از برگزاری جلسه ستاد زکات شهرستان اصفهان در هفته گذشته خبر داد و افزود: فرهنگ سازی روستاییان برای انجام این فریضه دینی توسط ائمه جماعت و شورای روستاها از مهمترین مباحث این جلسه بود و از سوی دیگر آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی قول همکاری برگزاری جلسات تبلیغی در این راستا با حضور اولیا دانش آموزان و با عنایت به امکانات موجود را داده‌اند.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: قرار است مبالغ جمع آوری شده توسط ستاد زکات در روستاها با احتساب مبالغ تشویقی به دست فقرا، تهیه جهیزیه و کارهای عمرانی مانند ساخت مساجد و ... در همان روستا صرف شود.

محمدرضایی با بیان اینکه کشاورزان در دوران آبسالی همواره زکات مال خود را پرداخت می‌کردند، تاکید کرد: ستاد زکات باید در سال‌های بی آبی که کشاورزان از کشت و درآمد بی بهره هستند و نیاز به کمک دارند آنها را به طور جدی یاری کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در چند سال گذشته به دلیل بی آبی، دریافت زکات به این قشر به خصوص در شرق اصفهان واجب شد، اما با توجه به کشت غله پاییزه در سال گذشته اگر خرمن محصول به حد نصاب دادن زکات برسد آنها دریغ نکرده و در این امر مهم دینی از یکدیگر سبقت خواهند گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار