تابناک: معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری کاشان گفت: از حدود 40 هزار اتباع خارجی این شهرستان، 20 هزار نفر به صورت غیرمجاز سکونت دارند.
کد خبر: ۳۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 18 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا حمیدرضا مومنیان روز دوشنبه در گردهمایی روسای ادارات ثبت احوال استان اصفهان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، به نگرانی ها در بحث های جمعیتی ناشی از حضور اتباع بیگانه در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: حدود نیمی از اتباع خارجی به صورت غیرمجاز در این شهرستان ساکن هستند.

وی افزود: بحث مناطق ممنوعه و یا سهمیه های مجاز که برای شهرها و استان ها در نظر گرفته می شود مبتنی بر نگاه جمعیتی است و به همین جهت حضور این اتباع، نگرانی و دغدغه هایی از نظر دریافت خدمات و تغییرات در بافت جمعیتی ایجاد می کند.

مومنیان همچنین گفت: ویژگیهای مردم، مولفه های زیرساختی و اجتماعی کاشان به گونه ای شهره است که آن را از حد جغرافیایی خود خارج کرده است.

وی با اشاره به ثبت رخدادها و فراز و نشیب های گوناگون در روند توسعه کاشان افزود: هر توسعه ای در کاشان رخ داده مبتنی بر قابلیت های داخلی منطقه و تلاش های مردم بوده است.

به گفته وی بحث وقایع حیاتی و ثبت آنها در برنامه ریزی از اهمیت بالایی برخوردار است و روند توسعه هر منطقه ای بر پایه اطلاعات جمعیتی و آماری است که در ثبت احوال تولید می شود.

مومنیان تاکید کرد: یک انحراف کوچک در ثبت اطلاعات و آمار ثبت احوال می تواند تاثیرات منفی و شکننده ای برجا گذارد، بنابراین دقت در این مسایل بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: مجموعه ثبت احوال از هویت و تابعیت مردم مرزبانی می کند.

تورج حاجی رحیمیان افرود: در سال همدلی و همزبانی و با توجه به در پیش بودن یک حماسه سیاسی در پایان سال و حساسیت های موجود از قبیل مذاکرات هسته ای و فتنه دشمنان خارجی و مغرضین داخلی، ادارات ثبت احوال استان تلاش خواهند کرد ماموریت خود را در سال جاری به نحو احسن انجام دهند.

به گفته وی حرکت ادارات ثبت احوال به سوی تبدیل شدن به یک پایگاه مدرن و آی تی محور است و نخستین گام ها در این مسیر با الکتریکی شدن اسناد انجام شده است.

روسای ادارات ثبت احوال استان در ابتدای این نشست با حضور در گلزار شهدای دارالسلام گلابچی کاشان و مزار آیت الله یثربی (ره) امام جمعه فقید این شهر با نثار فاتحه و گل، روح این عزیزان را گرامی داشتند.

در گردهمایی روسای ادارات ثبت احوال استان اصفهان ضمن تجلیل از مادر شهیدان بارفروش، اسناد سجلی این شهدا رونمایی شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار