رییس هیات تیراندازی جزیره کیش ازساخت دهکده تیراندازی در کیش خبر داد و افزود: این دهکده در حال ساخت است که با این اقدام تعداد رشته‌های فعال به هشت و یازده رشته برای بانوان و مردان افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۳۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 18 May 2015
به گزارش تابناک و به نقل از حسین محبیان در مورد برنامه‌های سال ۹۴، با یاد آوری اینکه هیات تیراندازی جزیره کیش در سال ۸۸ تاسیس شده است اظهار داشت: این هیات با در اختیار داشتن شش سالن خط بادی در دو رشته تفنگ و تپانچه بادی در دو بخش بانوان و مردان در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فعالیت می‌کند.

محبیان از ساخت دهکده تیراندازی جزیره کیش در سال جاری خبرداد وگفت: این دهکده با واگذاری زمینی به مساحت چهارهزارو۵۰۰ متر مربع توسط شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش درحال ساخت است که با این اقدام تعداد رشته‌های فعال به هشت رشته برای بانوان و یازده رشته برای مردان افزایش خواهد یافت.

وی در مورد مربیان و داوران فعال در کیش اظهار داشت: با توجه به برگزاری دوره‌های درجه سه و اعزام مربیان و داوران جهت حضور در دوره‌های درجه دو به فدراسیون وسایر استان‌ها، در شرایط کنونی ۱۰ مربی و ۱۵ داور در جزیره حضور دارند.

محبیان در مورد تعداد ورزشکاران به تفکیک مردان و زنان گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته در سال ۹۳، ۷۵ مرد و ۳۰ تیرانداز زن بوده و با توجه به برگزاری مسابقات و راه اندازی مجموعه و نفرات در حال آموزش تعداد آن‌ها افزایش خواهد یافت.

وی برگزاری دوره‌های آموزش عمومی، تخصصی، میزبانی دوره‌های بین المللی، دوره تعمیرات سلاح‌های بادی، روان‌شناسی تیراندازی و تخصصی تفنگ و تپانچه بادی و داوری را از برنامه‌های آموزشی در دستور کار سال ۹۴ عنوان کرد.

محبیان در مورد رقابت‌های پیش رو گفت: برگزاری ششمین دوره مسابقات سالروز آزادی خرمشهر، ششمین دوره مسابقات جام رمضان، مسابقات هفته دفاع مقدس، مسابقات دانش آموزی و دانشجویی، آزاد دهه مبارک فجر، رقابت‌های انتخابی قهرمانی کشور، مسابقات آزاد و چهارجانبه، حضوردر لیگ دسته دوم، شرکت در مسابقات آزاد، مسابقات چهارجانبه با تیم‌های استانی از آن جمله است.


ایجاد کارخانه مهمات سازی در دستور کار

وی یکی از مشکلات در این رشته را کمبود مهمات دانست و افزود: به دلیل این موضوع تیم‌های تیراندازی برای برگزاری اردو و حضور درمسابقات آسیایی وجهانی با هزینه بالا به خارج اعزام می‌شوند.

رییس هیات تیراندازی کیش از فراهم سازی مقدمات لازم برای ایجاد کارخانه مهمات سازی در کیش برای تامین نیازهای فدراسیون و سازمان‌های نیازمند به این تجهیزات خبر داد و افزود: مقدمات کار فراهم و نقشه آن طراحی شده است، در حال مذاکره با منطقه آزاد برای تامین زمین و همچنین اخذ مجوز از وزارت دفاع هستیم، شرکتی هم برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده است که امیدواریم بزودی این کار وارد فاز اجرایی شود.

وی در مورد راه اندازی و توسعه میادین تیراندازی گفت: افزایش ۶ خط بادی ۱۰م‌تر به ۲۰ خط ۱۰ متر بادی برای برگزاری مسابقات کشوری و راه اندازی ۲۰ خط ۲۵ متر خفیف جهت برگزاری مسابقات کشوری از آن جمله است.

راه اندازی ۲۰ خط ۵۰ متر خفیف، راه اندازی خطوط با تجهیزات حرفه‌ای سوییس، اجرای فاز دو طرح توسعه وافزایش خطوط در هر رشته جهت برگزاری مسابقات آسیایی والمپیکی از دیگر اقداماتی است که محبیان بدان اشاره کرد.


اهداف پیش رو هیات تیراندازی

وی گفت: ساخت میادین تیراندازی ۱۰، ۲۵ و ۵۰ متر با خطوط استاندارد در قالب دهکده تیراندازی، برگزاری نمایشگاه بین المللی سلاح و مهمات، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، برگزاری اردوهای تیم ملی وتیم‌های حاشیه خلیج فارس، ساخت کارخانه مهمات سازی وپیگیری خرید تجهیزات وسلاح مورد نیاز تیراندازان از جمله این اهداف است.

وی به امضا تفاهم نامه فدراسیون تیراندازی وسازمان منطقه آزاد کیش سال ۸۸ در راستای توسعه و ترویج ورزش تیراندازی در کیش اشاره کرد و گفت: گسترش وتوسعه ورزش تیراندازی در رشته‌های مختلف، استعدادیابی وشناسایی ورزشکاران مستعد، برگزاری اردوهای مشترک بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و توسعه صنعت گردشگری ورزشی، برگزاری دوره‌های پرورش مربی وداوری از اهداف امضا این تفاهم نامه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار