وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چنانچه مذاکرات با سعودی‌ها به نتیجه برسد حج برقرار می‌شود زیرا سیاست نظام برقراری حج است.
کد خبر: ۳۶۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۴ 20 January 2017
به گزارش تابناک قم، سیدرضا صالحی امیری در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی، گفت: زمانی که تصدی وزارت فرهنگ و راشاد اسلامی به من پیشنهاد شد بر ایجاد آرامش در این وزارتخانه و همچنین پرهیز از مناقشات بخصوص مناقشات سیاسی تأکید داشتم.

وی در ادامه بیان کرد: با وجود اعتبار دویست میلیاد تومانی برای مباحث قرآنی، به دلیل وجود چندگانگی و وجود حوزه‌های مختلف در این زمینه و عدم ساماندهی امکان جذب پیش نیامده است و در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده سازمان استخدامی موافقت کرد تا حوزه فعالیت‌های قرآن به سراسر کشور منتقل شود تا در سراسر کشور تشکلات قرآنی وجود داشته باشد.

حذف ۱۰ فیلم از جشنواره فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره فیلم فجر اشاره و با بیان اینکه در این جشنواره ۱۰ فیلم با موضوعات نامناسب کنار گذاشته شده‌اند، گفت: در جشنواره امسال فیلم‌های ارزشی و انقلابی خوبی هم وجود داشت که ما سعی کردیم با حمایت از آنها رنگ وبوی انقلاب در جشنواره فیلم فجر امسال همچنان باقی بماند.

وی ادامه داد: نظارت و پالایش خوبی بر روی مطبوعات صورت گرفته و این دوره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کم مسئله‌ترین دوران در زمینه مطبوعات بوده است.

صالحی امیری در ادامه به موضوع حج و دعوت از ایران اشاره کرد و گفت: سیاست نظام برقراری مراسم حج است و بعد از دعوت صورت گرفته توسط عربستان پنج نفر با توجه به شرایطی که تعیین شده با مسئولان حج عربستان مذاکره می‌کنند و اگر به نتیجه رسید حج برقرار می‌شود.

پالایش ۱۶۰ هزار کانال فاسد در فضای مجازی

وی همچنین با اشاره به پالایش فضای مجازی عنوان کرد: ۱۶۰ هزار کانال فاسد فضای مجازی پالایش و مسدود شده و مصوب هم شد تا کانال‌های بالای پنج هزار نفر در سامانه‌ای مشخصات خود را ثبت کنند تا نظارت کامل وجود داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به برنامه فرهنگی و هنری در مساجد اشاره و با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ هزار کانون مسجد در کشور وجود دارد، گفت: این تعداد با بودجه ۵۰۰ میلیارد ریالی تحت حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و قرآن و مساجد از اولویت‌های این وزارتخانه است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار