نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس:
نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مدیریت بازارچه‌های مرزی در خراسان جنوبی گفت: توریست درمانی و مراودات در زمینه کشاورزی با کشور افغانستان دنبال شود.
کد خبر: ۳۶۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 21 January 2017
نظر افضلی صبح امروز در جریان بازدید از بازارچه مرزی ماهیرود اظهار داشت: در چند سال گذشته قبل از این بازارچه مرزی ماهیرود احداث شود این منطقه یک بیابان بدون آب و آبادی بود که با احداث بازارچه تاکنون فعالیت‌های انجام شده است.

وی افزود: هنر اقتصاد مقاومتی پیشرفت، آبادانی و حرکت رو به جلو است اما یکی از مشکلات ما در کلان کشور این است که افق دید ما کوتاه است و در این راستا هنوز بازارچه مرزی ماهیرود نیاز به زیرساخت زیادی دارد.

نماینده مردم شهرستانهای نهبندان سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون در کنار بازارچه مرزی، پایانه مرزی ماهیرود و منطقه ویژه اقتصادی هم مستقر شده که در این راستا خدمت‌رسانی خوبی انجام شده اما هنوز کافی نیست.

افضلی با بیان اینکه فراکسیون توسعه شرق را تشکیل دادیم افزود: خراسان جنوبی یکی از استان‌های مرزی در کشور است که بسیار محروم بوده و به نظر من حضور در برخی از مناطق به نوعی جهاد است.

وی بیان کرد: اقتصاد خراسان جنوبی در سالیان گذشته مبتنی بر کشاورزی بوده اما در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی‌ها و کم آبی اقتصاد ما صنعتی شده و اقتصاد صنعتی نیازمند آموزش است و در این منطقه هم باید فرهنگ جدیدی از آموزش ایجاد شود.

نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نسبت به تأمین زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز در منطقه تلاش شود گفت: تاکنون در مدتی که نماینده مردم در مجلس بودم توانستم با جمع‌آوری اطلاعات و مشکلات مردم بانک اطلاعاتی از مشکلات جمع‌آوری و در نطق مجلس هم بیان کردم.

افضلی افزود: صداقت و پاکی عمل از ویژگی‌های مردم ما است که باید قدر آن را بدانیم و در امر صادرات هر چه شفاف‌تر باشیم بهتر است و کشور افغانستان که در نزدیکی ما قرار دارد همانند گنجی است که باید از آن به درستی استفاده شود.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 500 لیسانس کشاورزی در خراسان جنوبی وجود دارد اظهار داشت: می‌توانیم با کشور افغانستان مراودات کشاورزی داشته و پتانسیل خود را تبادل کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز یکی از ظرفیت‌های مهم ما است که باید مردم از وجود مرز سود ببرند و بازارچه‌های مرزی باید بیشتر مدیریت شوداما متأسفانه هر چه صنعتی می‌شویم بیکاری بیشتر می‌شود.

افضلی با بیان اینکه اگر در بازارچه‌های مرزی ماهیرود نیاز به جرثقیل است تلاش شود از ظرفیت مردم همین منطقه استفاده شود افزود:  تعاونی‌های مرزنشین درح که تقاضاهایی دارند باید مدیریت شود و سهم تعاونی‌های درح پررنگ‌تر شود اما در بحث صادرات با کشور افغانستان نباید تنها به صادرات تمرکز داشت بلکه باید واردات هم انجام شود تا آن کشور مقابل هم تمایل  به همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه می‌توانیم توریست درمانی را در کشور افغانستان و استان خراسان جنوبی فعال سازیم اظهار داشت: شاخصه‌های زندگی در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان پایین است که در این راستا تلاش ما این است تا در بودجه سال 96 به این دو شهرستان توجه بیشتری شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار