دکتر ابراهیم واشقانی؛
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد
کد خبر: ۳۶۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 25 January 2017
دکتر ابراهیم واشقانی‌فراهانی در نشست خبری که به مناسبت افتتاح اولین مرکز رشد واحدهای فناور واحد اهواز برگزار شده بود، از انجام طرح‌هایی با واحدهای دانشگاهی کشور برای مقابله و کاهش اثرات ریزگردها خبر داد و گفت: «با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک طرح پایلوت در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در حال عملیاتی شدن است.»

واشقانی فراهانی گفت: «تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز انجام شده است. کنسرسیومی ویژه برای مقابله با ریزگردها با مشارکت همه واحدهای دانشگاهی کشور تشکیل شده است و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هم از طرح های واحدهای دانشگاهی درباره مقابله با ریزگردها حمایت می‌کند.»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تولید علم و تجاری‌سازی آن برای رفع مشکلات و معضلات جامعه و حرکت به سوی شکوفایی اقتصادی را از ماموریت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در این برهه دانست و افزود: «راه‌اندازی مراکز رشد یکی از سیاست‌های دانشگاه در این زمینه است. مرکز رشد واحد اهواز به عنوان یکی از مراکز رشد موفق دانشگاه در زمینه‌های مختلف علمی از قبیل فناوری نانو، حفاری و ازدیاد برداشت از میدان‌ها و مخازن نفتی، محیط زیست، کنترل و بهینه‌سازی انرژی، تولید نرم‌افزار و... فعالیت می‌کند.»

او از فعالیت حدود ۱۰۷ مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: «در این مراکز حدود هزار هسته، واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان مستقر هستند. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده هم تعداد مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی به ۱۵۰ مرکز برسد.»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه حمایت دانشگاه از شرکت‌های دانش‌بنیان هم گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تامین امکانات فیزیکی، تسهیلات حمایتی از قبیل مشاوره، اختصاص آزمایشگاه و کارگاه‌های تخصصی، مشارکت در سرمایه‌گذاری و اختصاص تسهیلات مالی و بانکی را بر عهده دارد. به زودی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایه اولیه ۵۰ میلیارد ریال راه‌اندازی می‌شود و در صورت مشارکت واحدهای استانی دانشگاه، سرمایه این صندوق افزایش می‌یابد.»

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز افتتاح شد.

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران کل حوزه پژوهش و فناوری سازمان مرکزی در بلوار پاسداران شهر افتتاح شد. این مرکز در زمینی بالغ بر ۹۲۰ متر مربع در ۴ طبقه و با ظرفیت راه‌اندازی ۲۳ هسته و واحد فناور در بلوار پاسداران (سه راه فرودگاه) اهواز قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار