اداره کل هواشناسی استان ایلام هشدار داد؛
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی از غروب امروز وارد استان ایلام می شود واین سامانه بارشی تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد.که باید مسئولان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از این سیستم بارشی قوی آماده باشند.
کد خبر: ۳۶۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 25 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست  اظهار کرد: به علت تقویت وضعیت بارشی که دارد باید مسئولان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از این سیستم بارشی قوی آماده باشند. این سامانه بارشی تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد و اوج این بارش ها از غروب روز پنجشنبه تا غروب جمعه و ساعاتی پیش از ظهر روز شنبه تا اواخر روز یکشنبه خواهد بود.
 
وی افزود: این نزولات جوی به صورت باران و احتمال رعد و برق در مناطق گرمسیر و بارش ها در مناطق سردسیر نیز در قالب برف و باران است و در گردنه ها و نواحی کوهستانی نیز پدیده مه گرفتگی رخ می دهد.
 
میهن پرست یادآور شد: ورود این سامانه بارشی موجب کاهش منفی و محسوس دما به ویژه هنگام صبحگاه به زیر صفر می شود و این افت دما در مناطق گرمسیری نیز مشهود و محسوس است.
 
وی تاکید کرد: احتمال بروز آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها در کل استان، اختلال در تردد جاده ای برون و درون شهری، لغزندگی معابر و مسیرها به علت برف و سرما و مه گرفتگی به خصوص در نواحی سردسیر وجود دارد.
 
وی گفت: همچنین آسیب دیدگی تاسیسات آبی خانگی، صنعتی و ماشین آلات به سبب سردی هوا و افزایش مصرف حامل های انرژی نیز در پی این سامانه قوی رخ می دهد و به همین علت مردم و مسئولان باید آمادگی لازم در زمینه مواجه با این رخدادهای حاصل از سامانه بارشی را داشته باشند.
 
به گزارش ایرنا، استان ایلام امسال با کاهش شدید بارش های جوی مواجه شد البته هواشناسی ایلام با این وجود برای ماه های بهمن، اسفند و فروردین در استان احتمال بارش های مطلوب نزدیک به طبیعی پیش بینی کرده که در صورت تحقق، باز هم 10 درصد در مقایسه با میانگین بلند مدت بارندگی ها کاهش نشان می دهد.
 
هفته جاری و در روزهای ابتدایی ماه بهمن استان ایلام شاهد بارش برف و باران بود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار