در پی حادثه پلاسکو ؛
تابناک / جعفرزاده ایمن‌آبادی،به وضعیت بودجه شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری، یک نهاد غیر دولتی است و خودش منابع‌اش را تأمین می‌کند مگر در مواردی همانند مترو که دولت متعهد به تأمین بودجه آن است.
کد خبر: ۳۶۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 28 January 2017
تابناک / جعفرزاده ایمن‌آبادی،به وضعیت بودجه شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری، یک نهاد غیر دولتی است و خودش منابع‌اش را تأمین می‌کند مگر در مواردی همانند مترو که دولت متعهد به تأمین بودجه آن است.
 
وی ادامه داد: اما بنده قصد دارم فراتر از این موضوعات و بودجه‌ها بحث کنم. خود بنده از منتقدان سر سخت شهرداری تهران هستم اما معتقدم الان بداخلاقی‌هایی در حال انجام است و عده‌ای می‌گویند الان بهترین فرصت است که شهرداري تهران را تخریب کنیم.
 
 
 
 

وی ادامه داد: چنین اقدامی با آموزه‌های دینی ما در تضاد است. شهرداري تهران نيز داراي محدودیت‌های اعتباری و محدودیت در کسب درآمد است؛ ضمن اینکه افرادی که چنین سخنانی را بر زبان می‌آورند، الان که باید به این آتش‌نشانان مدفون شده در زیر این گداخته‌های آهنین می‌پرداختند اما به فکر تسویه حساب سیاسی هستند.
 
جعفرزاده یادآور شد: ما باید از پلاسکو درس‌های بسیاری همانند ساختمان‌سازی، ایمن‌سازی ساختمان، مسائل صنفی و رفتارهای اجتماعی را بیاموزیم. بنده معتقدم ما در زمینه رفتارهای اجتماعی و سیاسی دارای مشکلات جدی هستیم، چون به جای اینکه فارغ از اینکه چه کسی شهردار است باید به فکر حل معضل می‌بودیم.
 
وی ادامه داد: بنده که منتقد اقای قالیباف هستم این سخنان را می‌گویم چون بی‌انصافی‌هایی رخ داده است. کدام شهرداری ۱۰۰ درصد منابعش تأمین شده است که بگوئیم منابع را به خوبی اختصاص نداده است؟ اینجاست که شما به عنوان خبرنگار قرآنی باید به رسالت خود عمل کرده و مسائل اخلاقی را در جامعه رواج دهید.
 
نماینده رشت در خانه ملت اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای هم صرفا برای عکس گرفتن در آنجا حاضر شدند که با آوار پلاسکو عکس بگیرند که باید گفت چقدر بی‌انصاف بودند. ریزش این ساختمان، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و همه مقامات را به پای کار کشاند بنابراین باید درسی برای همه شود.
 
جعفرزاده یادآر شد: در این مدت بداخلاقی‌های بسیاری در حق شهرداری شد. هنوز جوانان ما در زیر آتش هستند و باید در این موارد همگی متحد شویم که برای حل مشکل چه اقدامی می‌توانیم انجام دهیم تا اینکه به فکر تخریب باشیم.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره وضعیت بودجه بخش فرهنگی نسبت به بودجه آتش نشانی اظهار کرد: اگر بخواهیم منصفانه برخورد کنیم باید بررسی کرد که در کجای مملکت همه بودجه‌ها به خوبی اختصاص داده شد است و یا مثلا در همه شهرداری‌ها بودجه‌ها به خوبی تخصیص داده شده اما شهرداری تهران، این بودجه را تخصیص نداده است.
 
وی تأکید کرد: سال گذشته، همه سازمان‌ها وحتی بخش فرهنگی دارای مشکل بوده‌اند و شهرداری تهران هم یکی از این نهادهای دارای مشکل بوده است. این سخنان را بنده به عنوان عضو کمیسیون برنامه و بودجه اعلام می‌کنم که در جریان امور بوده‌ام.
 
عضو کمیسیون برنامه‌و بودجه مجلس در پایان گفت: باید یاد بگیریم که اخلاق سیاسی را رعایت کنیم و این حادثه که حدود یک هفته است درگیر آن هستیم برای ما تبدیل به یک تجربه و درس عبرت شود.
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار