یکی از مسئولان آستان قدس رضوی:
حسین فریدون از سال 1388 به عنوان خادم تشرفی(نه خادم رسمی یا حتی افتخاری) حضرت رضا(ع) از تولیت وقت آستان قدس رضوی حکم گرفته اما در حال حاضر و با شائبه و شبهاتی که در مورد ایشان مطرح است دیگر مجوز حضور در سر پست خادمی در حرم رضوی به وی داده نخواهد شد.
کد خبر: ۳۶۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 28 January 2017
به گزارش تابناک سمنان و به نقل از تابناک خراسان رضوی:
این مقام مسئول در آستان قدس رضوی درباره حضور برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور با لباس خادمی و با چوپ‌پر مخصوص خدمت در ورودی روضه منوره حرم مطهر رضوی(ع) که چند شب پیش اتفاق افتاد به خبرنگار تابناک خراسان رضوی گفت: ایشان در شب آیین افتتاح مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 با لباس خدمت به این بارگاه منور آمده و بدون اطلاع و هماهنگی مسئول کشیک وقت، فقط حدود 5 تا 10 دقیقه با این لباس در محل ورودی روضه منوره ایستاده‌اند که در کمال تعجب در همین مدت کوتاه برخی عکس‌ها از وی گرفته شده است.
حسین فریدون اجازه خادمی در حرم حضرت رضا(ع) را ندارد
وی افزود : خادمی ایشان در کشیک هشتم از حدود سال 88 و با حکم آیت الله طبسی بوده که آن زمان هیچکدام از این حساسیت‌ها و شائبه های امروز، درباره ایشان شنیده نمی‌شد.
این خادم بارگاه مطهر رضوی درباره وضعیت خادمی برادر رئیس جمهور نیز توضیح داد : خادمی ایشان «تشرفی» بوده است که پس از حدود 10 سال خدمت با سوابق حسنه و نظم یک خادم تشرفی می‌تواند خادم افتخاری شود و بعد از آن هم در صورت رضایت از عملکردش و طی سایر مراحل، ممکن است فرد به عنوان خادم رسمی شناخته شود که آقای حسین فریدون از حدود سال 88 خادم تشرفی بوده و تا یکی دو سال پس از آن، بعضا برای خدمت در حرم رضوی حاضر می‌شدند که البته در سال‌های اخیر کمتر ایشان را دیدیم.
به گفته وی ، تاکید بر سر عدم حضور مجدد آقای حسین فریدون در سر پست خادمی در حرم مطهر رضوی در حال حاضر صورت گرفته و تا تعیین تکلیف درباره مباحث و شائبه ها در مورد ایشان و تبرئه وی در یک دادگاه صالحه، وی حق حضور در این عنوان و جایگاه مقدس را در حرم رضوی ندارد.
این مقام مسئول شایعه برکناری مسئول تشریفات حرم مطهر ثامن الحجج(ع)، به دلیل پوشاندن لباس مقدس خدمت بر تن حسین فریدون را توسط تولیت آستان قدس رضوی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است را رد و به خبرنگار تابناک رضوی تاکید کرد که اساسا چنین جایگاهی در مجموعه آستان قدس رضوی وجود ندارد!
گفتنی است خبرگزاری فارس نیز به نقل از یک از خدام رضویدر پاسخ به اینکه آیا آستان قدس منعی برای خدمت افرادی که اتهاماتی نسبت به آنها وارد است، دارد یا خیر، گزارش کرد: آستان قدس دارای هیأت رسیدگی به تخلفات خدام است و چنین مسائلی در این هیأت قابل رسیدگی خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار