اخبار کوتاه استان خراسان جنوبی
فرماندار زیرکوه از بهره‌برداری و افتتاح ۵۸ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال در زیرکوه خبر داد و گفت: گازرسانی شهر حاجی‌آباد از مهم‌ترین این پروژه‌ها است که با اعتبار ۴۶۸ میلیارد ریال گازرسانی می‌شود.
کد خبر: ۳۶۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 29 January 2017
حجت‌الله خانزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: برای افتتاح این تعداد پروژه اعتباری بیش از 560 میلیارد ریال هزینه شده است. با افتتاح این طرح‌ها برای 36 نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود. با افتتاح این تعداد پروژه 29 هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار زیرکوه گازرسانی به شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه را از مهم‌ترین این پروژه‌ها دانست و افزود: این پروژه با اعتبار 468 میلیارد ریال از مهمترین پروژه‌های افتتاحی است.

خانزاده افتتاح مجتمع آبرسانی فندخت با اعتبار 16 میلیارد ریال، جاده روستایی علی‌آباد - پیشبر با اعتبار 11 میلیارد و 250 میلیون ریال و سالن ورزشی روستای آبیز با اعتبار 9 میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های افتتاحی مهم شهرستان زیرکوه اعلام کرد.

جوانان خراسان جنوبی در طرح ملی پیمان شرکت می‌کنند

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از شرکت اعضای کانون‌های جوانان هلال این استان در طرح ملی پیمان که به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود خبر داد.

فائزه موهبتی پیش از ظهر امروز در جلسه تشریح طرح ملی پیمان اظهار داشت: 24 نفر از کانون‌های جوانان هلال احمر خراسان جنوبی برای شرکت در این طرح به مشهد مقدس اعزام شدند. این طرح شامل پیشگیری مؤثر از اعتیاد برای نشاط اجتماعی برای افزایش خود مراقبتی و کاهش گرایش به اعتیاد، تغییر نگرش و تقویت رفتارهای محافظت‌کننده در جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: طرح ملی پیمان براساس انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا شده است. بر این اساس یک‌هزار نفر از سرتیم‌ها در 8 منطقه کشور این آموزش‌ها را حضوری فرا می‌گیرند و سپس به دیگر اعضا منتقل می‌کنند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی اظهار داشت: برگزاری این کارگاه‌ها گام خوبی در امر پیشگیری از اعتیاد و آگاهسازی جوانان در این زمینه است.

مواد قانونی که با روح وظایف دامپزشکی مغایرت دارد باید اصلاح شود

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس از پیگیری برای اصلاح برخی مواد قانونی که با روح وظایف دامپزشکی مغایرت دارد خبر داد.

نظر افضلی در دیدار با رئیس دامپزشکی کشور گفت: باید بین وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی تعامل و ترکیبی خوبی از دامپزشکان و کارشناسان علوم دامی صورت گیرد تا در آینده شاهد حضور اعضاء قدرتمندی در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی باشیم.

وی تاکید کرد: باید برخی مواد قانونی که با روح وظایف دامپزشکی مغایرت دارد اصلاح شوند و با اطلاع‌رسانی مناسب و شفاف‌سازی به نمایندگان از تصویب لوایح و طرح‌هایی که با مسئولیت‌های بین‌المللی و سلامت‌گرای دامپزشکی و وزارت بهداشت در تضاد است جلوگیری شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار که در دفتر محل کارش سخن می‌گفت از پیگیری نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس تشکر کرد و افزود: حضور نظر افضلی به عنوان نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته دام، طیور، آبزیان و عشایر می‌تواند پل ارتباطی خوبی برای سازمان دامپزشکی کشور و مجلس شورای اسلامی باشند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار