عمر مفید تصفیه خانه های آب کلانشهر اهواز سال‌هاست به اتمام رسیده است
کد خبر: ۳۶۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 29 January 2017
 مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: با توجه به قدمت بالای تصفیه خانه های این شهر ضرورت دارد به سرعت تصفیه خانه های جدید ساخته و جایگزین تصفیه خانه های قدیمی و فرسوده شوند.

پژمان کیماسی ظرفیت 5 تصفیه خانه اهواز را حدود 500 هزار متر مکعب در شبانه روز دانست و افزود: تصفیه خانه های شماره 1 در منطقه ملی راه و تصفیه خانه شماره 2 در منطقه کیان آباد که تقریبآ 80 درصد آب مورد نیاز مرکز استان را تامین می کنند، به طور متوسط بیش از 45 سال قدمت دارند.

وی ادامه داد: این دو تصفیه خانه به عنوان تصفیه خانه های اصلی و مهم کلانشهر اهواز 320 هزار متر مکعب آب تصفیه را در شبانه روز وارد مدار می کنند و در صورت بروز مشکل در تاسیسات فرسوده آن ها، تامین آب اهواز با مشکل جدی مواجه می شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده جهت ساخت تصفیه خانه های جدید گفت: در طرح جامع آبرسانی اهواز،  3 تصفیه خانه بزرگ با ظرفیت 1200 هزار متر مکعب در مناطق شرق، غرب و جنوب غرب شهر درنظر گرفته شده است.

کیماسی افزود: هزینه اجرای این طرح که هم اکنون در مرحله مذاکره با سرمایه گذار خارجی در وزارت نیرو است، 300 میلیون یورو برآورد شده است که امیدوارم در صورت توافق با طرف خارجی، سریع تر مجوزهای لازم کسب و به مرحله اجرا برسد.

آب آشامیدنی اهواز هنگام بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها، قطع برق و وقوع پدیده ریزگردها به علت فرسودگی، نداشتن ایستگاه های برق و کافی نبودن ظرفیت با افت فشار و قطعی مواجه می شود.

در آخرین مورد دو روز پیش در پی وقوع ریزگردها آب شهر به مدت دو شبانه روز قطع شد که مسئولان آبفا علت را قطع برق اعلام کردند.

پیش از این هم هنگام تعمیر تاسیسات فرسوده  تصفیه‌خانه شماره دو اهواز،  روند تامین آب شهر مختل شد.

منبع: تابناک
برچسب ها: پژمان کیماسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار