کد خبر: ۳۶۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 30 January 2017

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تکمیل و بهره برداری سدهای در حال ساخت امکان ذخیره 500 تا 600 میلیون متر مکعب رواناب وجود دارد بنابراین برای تکمیل این سدها به پیگیری جدی تر نیاز است.

به گزارش ایسنا علی اوسط هاشمی در نشست کارگروه مدیریت بحران استان افزود: با توجه به 18 سال خشکسالی جمع آوری روان آب ها در این استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گفت: سد سازی در استان یک ضرورت است بطوریکه سدهای شهری کور ، کهیر در دست اجرا ست ، سد کاریانی در مرحله مطالعات قرار دارد و سد ماشکید با حجم ذخیره 163 میلیون متر مکعب با اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است که سال آینده اجرایی می شود.

هاشمی در ادامه اظهار کرد: در سیلاب اخیر افزون بر 720 فروریختگی منازل رخ داد و هزار و 40 واحد مسکونی بالای 60 درصد تخریب شده که نیازمند بازسازیی مجدد هستند.

وی ادامه داد: همچنین 2 هزار و 620 واحد مسکونی که کمتر از 60 درصد آسیب دیدند نیازمند تعمیر هستند.

استاندار با اشاره به جلسه شورایعالی آب کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور در خصوص نیازهای آبی استان گفت: در آن نشست تصمیمات بسیارخوبی در زمینه آب و فاضلاب ،سدها و آب شرب استان گرفته شد بطوریکه منجر به تشکیل کمیته مالی تامین منابع پروژه ها گردید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصل بر اجرای مصوبات شورایعالی آب است هر دستگاهی که قادر به تامین مالی نباشد باید از طریق سایر دستگاهها به سرعت تأمین اعتبار شود .

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 200 روستا سکونت دارند گفت: بیش از 37 درصد کشاورزی استان وابسته به قنوات است.

وی بر ضرورت طرح نو در مناطق روستایی، کمک به رفع حاشیه نشینی و رسیدگی به روستاهای در معرض خطر تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان اطلاع رسانی به موقع حوادث طبیعی را یک ضرورت اساسی و قابل توجه خواند و افزود: شبکه اطلاع رسانی محلی باید آنقدرقوی باشد که اطلاعیه جوی معنادار به اطلاع عموم برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار