رييس نهضت سوادآموزي خبر داد:
تابناک: رييس نهضت سوادآموزي گفت: براساس مصوبه دولت اگر تا پايان سال ۹۴ افراد بي سواد نتوانند از نعمت خواندن و نوشتن برخوردار شوند و در گروه سني ۱۰ تا۴۹ سال اصرار داشته باشند که بي‌سواد بمانند، صدور و تمديد گواهينامه رانندگي براي آنها ميسر نخواهد بود.
کد خبر: ۳۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲ 20 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ايمنا، علي باقرزاده افزود: افراد بي سواد تا پايان سال ۹۴ مهلت دارند به صورت رايگان باسواد شوند و از ابتداي سال ۹۵ براي باسواد شدن بايد هزينه‌ بپردازند.
وي با اشاره به مصوبه جديد دولت در خصوص باسواد کردن افراد بي‌سواد گفت: دولت با درک ضرورت سوادآموزي، محدوديت‌هايي را براي بي‌سوادان تصويب کرده که از ابتداي سال ۹۵ اجرايي مي‌شود.
به گفته وي براساس مصوبه دولت اگر تا پايان سال ۹۴ افراد بي‌سواد نتوانند از نعمت خواندن و نوشتن برخوردار شوند و در گروه سني ۱۰ تا۴۹ سال اصرار داشته باشند که بي‌سواد بمانند، صدور و تمديد گواهينامه رانندگي براي آنها ميسر نخواهد بود.
رييس نهضت سوادآموزي تصريح کرد: طبق اين مصوبه، نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي موظف است از ابتداي سال ۹۵ گواهينامه افراد بي‌سواد را تمديد نکند.
باقرزاده، تمديد و صدور پروانه کسب هر فردي که از اتحاديه‌ها و انجمن‌هاي صنفي اجازه فعاليت گرفته باشد را نيز منوط به باسوادي و مربوط به همين مصوبه دانست و افزود: طبق اين مصوبه به افراد بي‌سواد از ابتداي سال ۹۵ پروانه کسب ارائه نخواهد شد و تمديد پروانه کسب بي‌سوادان نيز ممنوع است.
وي با اشاره به ساير محروميت‌هاي اجتماعي افراد بي‌سواد بين ۱۰ تا ۴۹ سال از ابتداي سال۹۵ گفت: پرداخت مستمري به افراد تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي همراه با ثبت نام و آموزش سوادآموزي خواهد بود و در غير اين‌صورت متقاضيان از سياست‌هاي حمايتي اين دو نهاد نيز محروم مي‌شوند.
رييس نهضت سوادآموزي با اشاره به اينکه علاوه بر رايگان بودن باسوادي در سال‌جاري، سياست‌هاي تشويقي نيز اعمال مي‌شود، افزود: سياست‌هاي تشويقي به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي شده است که حتي براي افراد خاص نظير معلولين نيز اعمال مي‌شود به گونه‌اي که ضمن پرداخت هزينه باسواد شدن و نيز رايگان بودن لوازم‌التحرير و کتاب، ۱۰ درصد هزينه اياب و ذهاب نيز پرداخت مي‌شود.
/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار