معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: امروز برای فعالیت تمام دستگاه اداری استان به خاطر وجود توده غلیظ گرد و غبار بر اساس تصمیم ستاد بحران استان 2 ساعت تعجیل در تعطیلی ادارات تصویب شد.
کد خبر: ۳۷۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 02 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛علی طاهرسارایی اظهار کرد: بر اساس این مصوبه همه ادارات فعال در استان ایلام باید راس ساعت 11 امروز صبح فعالیت های اداری خود را به خاطر پدیده گرد و غبار تعطیل کنند.
 
وی یادآور شد: هم اکنون وضعیت ذرات گرد و غبار هوای سراسر استان را تحت تاثیر خود قرار داده و وضعیت استان همچنان در حالت هشدار است.
 
وی افزود: میزان ذرات ریزگرد در شهرستان دهلران با یک هزار و 800 میکروگرم در متر مکعب 12 برابر حد مجاز گزارش شده و این روند افزایشی است.
 
سارایی گفت: ریزگردهای موجود در هوای شهرستان ایلام نیز با یک هزار و 550 میکروگرم در مترمکعب 10 برابر حد مجاز گزارش شده که البته این روند کاهشی است.
 
وی شرایط هوای مهران به خاطر گرد و غبار را 700 میکروگرم در متر مکعب ذکر کرد و افزود: روند فعالیت ریزگردها در این شهرستان کاهشی است.
 
بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ایلام این توده از اواخر وقت امروز به تدریج رو به کاهش نهاده و استان ایلام را ترک می کند.
 
 میزان حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم در متر مکعب است.
 
نوشیدن شیر فراوان، عدم خروج از منزل، اجتناب از انحام فعالیت ها و ورزش هوازی، پرهیز از کوهنوردی، استفاده از ماسک فیلتر دار از توصیه های مکرر مرکز بهداشت استان به عموم مردم به ویژه گروه های حساس چون کودکان، سالخوردگان، افراد شیمیایی، بیماران قلبی عروقی، تنفسی، زنان باردار است.
 
بیش از یک دهه است که استان ایلام در معرض توده های گرد و غبار عربی شکل گرفته در کانون های تشکیل ریزگرد در کشورهای عراق، عربستان و سوریه است.
 
به خاطر پدیده ریزگردها در ده ماه اول امسال هوای استان ایلام 70 روز ناسالم بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار