در دیدار کارگران و کارفرمایان با نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه مطرح شد
کرمانشاه- سود بالای بانکی به عنوان یکی از موانع تولید و اعطای وام به بازنشستگان تاین اجتماعی از مباحث مطرح شده در دیدار کارگران و کارفرمایان با نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه بود.
کد خبر: ۳۷۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 02 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر، جامعه کار و کارگران کرمانشاهی امروز پنج شنبه به مناسبت دهه فجر با آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بیت امام جمعه کرمانشاه  دیدار کرده و به بیان و انعکاس مشکلات حوزه مذکور پرداختند.

داود یاوری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعیاستان کرمانشاه در این نشست، از اعمال سیاست های سخت گیرانه بانکی برای رونق کسب و کار ابراز گلایه کرد.

وی افزود: یکی از وظایف ادراه کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تنظیم روابط و مناسبات کار و تولید است در حالی که واحدهای صنفی و تولیدی با مشکلات فراوانی از جمله نرخ بالای سود وام و سیاست های سخت گیرانه و خارج از عرف بانکی مواجه هستند.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، خدمت به مردم را اولویت نخست نظام و این اداره دانست.

وی اشاره ای نیز به برنامه های این اداره کل در طول ایام دهه فجر داشت و گفت: حضور کارگران و کارفرمایان در نماز جمعه، عیادت از بیماران تامین اجتماعی، حضور کارگران و کارفرمایان در جشن بزرگ انقلاب، برگزاری مسابقات ورزشی، غبارروبی مزار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا و جانباز کارگر، برپایی ایستگاه صلواتی و حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲بهمن از جمله برنامه های ویژه دهه فجر این اداره کل است.

**نرخ بالای سود بانکی مشکل اصلی جامعه کار و تولید

رئیس هیئت مدیره کارخانه جهان فولاد کرمانشاه نیز گفت: یکی از مشکلات موجود جامعه کار و تولید نرخ سود بالای بانکی است.

جهانبخش شکری افزود: در حالی که بانک ها روز بروز چاق تر می شوند کارگاه ها و کارخانه جات هر روز بیشتر به رکود کشیده می شوند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی باید به خود بیاید زیرا با تعیین نرخ بهره های بالا سبب بروز مشکلات جدی در بازار کار و تولید شده به گونه ای که مردم را استثمار کرده است.

رئیس خانه کارگر کرمانشاه نیز گفت:معضل اصلی که جامعه را درگیر کرده جناح های سیاسی است که هرروز چهره عوض می کنند.

اولیا علی بیگی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) مبنی بر اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشیر تا جامعه آسیب نبیند گفت: خانه کارگر کرمانشاه هیچ وابستگی به جناح سیاسی ای ندارد بلکه سرباز ولی فقیه است.

**اعطای وام ۲.۵ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه نیز در ادامه از اعطای تسهیلات بانکی به بازنشستگان خبر داد.

جواد اکبری افزود: ۵۰۰ نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه خانواده به مشهد مقدس مشرف می شود و همچنین تعدادی نیز از وام ۲.۵ میلیون تومانی بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امید است با حفظ و ارتقای وحدت و  انسجام پشتیبان ولی فقیه باشیم افزود: همه به ویژه اهالی منطقه عشایری سربازان ولایت فقیه هستند.

**لزوم اهتمام مسئولین به بهره گیری از توان بخش خصوصی

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون استان کرمانشاه نیز گفت: امروز اگر اهتمام مسئولین به بهره گیری از توان  بخش خصوصی بیشتر شود گام موثرتری برای تولید و اشتغال برداشته می شود.

غفار محمدی خواستار موضع گیری و حمایت نماینده ولی فقیه استان نسبت به نرخ بالای سود بانکی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار