کد خبر: ۳۷۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 03 February 2017
تابناک / معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: ۶ کالای صنایع‌دستی گیلان موفق به کسب نشان یونسکو شدند که افتخاری در حوزه فرهنگ و هنر استان است.
 
سلمان شاه‌محمدی با اشاره به طرح‌های قابل‌افتتاح در دهه فجر اظهار کرد: به یمن این ایام مرکز خلاقیت و نوآوری در روستای قاسم‌آباد سفلی رودسر افتتاح می‌شود.

وی به افتتاح بازار هفتگی صنایع‌دستی با عنوان پنجشنبه بازار در میدان شهرداری رشت در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: رونق‌افزایی اقتصادی، امکان عرضه مستقیم و بدون واسطه اقلام صنایع‌دستی و نیز اشتغال پایدار از نتایج مثبت این طرح است.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ۶ روستای پایلوت در اجرای طرح روستای بدون بیکار گفت: ۲۳۰ واحد به صورت انفرادی و کارگاهی در ۶ روستای قاسم‌آباد سفلی و علیا، حلیمه جان تالش، اسطلخ‌جان رودبار، دهنه سر شیجان خمام در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تا سال ۹۲ تنها ۱۳۹ فروشگاه صنایع‌دستی در گیلان فعال بود، بیان کرد: اکنون شاهد فعالیت ۳۳۴ واحد عرضه در استان گیلان هستیم.

 شاه‌محمدی افزود: تاکنون ۶۴ محصول از اقلام صنایع‌دستی گیلان نشان مرغوبیت و ۶ کالا نشان یونسکو دریافت کرده‌اند که افتخاری در حوزه فرهنگ و هنر استان است.

وی از کسب نشان جغرافیایی چادرشب و گلیم گیلان خبر داد و گفت: تاکنون هشت استاندارد ملی نیز در چهار رشته در حوزه تولید رشتی‌دوزی، مرواربافی، چادرشب بافی و سفال سنتی گیلان دریافت شده است.

به گفته شاه‌محمدی، تعداد کارگاه‌های تاسیس شده در سال جاری ۲۱ کارگاه بوده که با تاسیس این تعداد کارگاه در مجموع ۸۹ کارگاه فعالیت می‌کنند.

وی به افزایش صادرات صنایع‌دستی گیلان به مقصد چند کشور جهان اشاره کرد و گفت: اکنون میزان صادرات به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رسیده که با حمایت از توسعه صادرات اقلام صنایع‌دستی به زودی شاهد رونق اقتصادی چشمگیری می‌شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار